منوی دسته بندی

راهنمای تعمیر صندلی اداری با چند ابزار و راهکارهای ساده در منزل

تعمیر صندلی اداری در منزل و توسط خودتان

بورس تعمیرات صندلی مانند هر خدمات دیگری بستگی به نوع خرابی و قطعه ای دارد که قرار است تعمیر و یا تعویض شود. در واقع استاندارد بودن اجزا تشکیل دهنده صندلی اداری به پایه ۵ پر، فوم سرد، پیچ تنظیم عملکرد، جک و پشتی بستگی دارد.

نوین فیکس از قطعات استاندارد برای تعویض و تعمیر قطعات صندلی استفاده می کند

جک صندلی، مکانیزم صندلی، پایه و چرخ ها، روکش صندلی و دسته صندلی از جمله قطعاتی هستند که شامل تعمیرات می شوند و اگر دچار آسیب شوند می توانید با چند ابزار ساده در منزل نیز آن ها را تعمیر کنید.

ویژگی های صندلی اداری مناسب

  • یک صندلی اداری مناسب باید با شغل، حرفه و ابعاد بدنی فرد استفاده کننده متناسب باشد.
  • صندلی هایی که قابلیت تنظیم کردن ارتفاع را ندارند، مناسب هر کسی نیستند و پس از مدتی دچار آسیب می شوند. در این صورت افراد باید بابت تعمیر صندلی، هزینه های زیادی مصرف کنند.
  • بهتر است صندلی تهیه کنید که دارای ضمانت نامه و گارانتی معتبر باشد.
  • یک صندلی مناسب و استاندارد، عملکردی مقاوم دارد.
  • قسمت تکیه‌ گاه پشتی صندلی باید قابل تنظیم باشد تا کاربر بتواند با توجه به شکل ستون فقرات و حالت منحنی کمر خود آن را تنظیم کند.
  • قسمت پشتی آن نیز باید در وسط تیغه‌ های شانه قرار بگیرد تا از پشتیبانی کافی برخوردار باشد.
صندلی اداری مناسب باید گارانتی و خدمات پس از فروش داشته باشد
  • یک صندلی متناسب به گونه ای است که پس از نشستن بر روی آن، پاها باید به راحتی روی زمین قرار بگیرند.
  • دسته های این صندلی ها متحرک هستند و افراد می توانند به اندازه دلخواه شان آن ها را تنظیم کنند.
  • صندلی های بی نقص، از روکش های پارچه ای و یا چرم با کیفیت و مرغوب برخوردار هستند.
  • در هنگام خرید صندلی اداری توجه داشته باشید که تمام قطعات آن اصلی باشند تا بعد مدت کوتاهی نیاز به تعمیر صندلی نداشته باشید و تا مدت ها از آن استفاده کنید.
  • طول قسمت نشیمن گاه صندلی اداری باید به اندازه ‌ای باشد که چند انگشت با محل قرارگیری زانو ها فاصله داشته باشد.

معرفی قسمت های مختلف صندلی اداری

پایه صندلی

پایه صندلی قسمتی است که ماندگاری و عمر آن در دوام صندلی تاثیر مستقیم دارد. یعنی اگر پایه آن آسیب ببیند دیگر صندلی قابل استفاده نمی باشد! پایه ها انواع مختلفی از جمله؛ عصایی، پروفیلی 4 گوش و فلزی گرد دارند که هر یک از آن هم به چند نوع دیگر تقسیم می شوند.

جک صندلی

جک صندلی نیز یکی از مهم ترین قطعات صندلی است که برای تعمیر صندلی باید به طور کامل با آن آشنا باشید. جک صندلی، سیلندری گازی به شکل استوانه است که بر روی پوسته ای قرار دارد.

یک واشر پلاستیکی در داخل جک قرار گرفته است که وظیفه محدود کردن گاز داخل جک را برعهده دارد و هنگام آسیب می توانید به راحتی آن را تعویض نمایید.

علت پایین رفتن جک گاز خالی کردن جک صندلی اداری میباشد

چرخ صندلی

معمولا بیشتر صندلی های اداری دارای 5 چرخ می باشند که مدل های متفاوتی مانند؛ چرخ پیمی و چرخ پیچی دارند. اگر زمانی چرخ فرسوده و یا از کار افتاده شد، می توانید خودتان متناسب با نوع صندلی چرخ های جدید تهیه کنید و آن ها را تعویض کنید.

مکانیزم صندلی

یکی دیگر از قطعات بسیار مهم در صندلی اداری، مکانیزم می باشد. یک صندلی اداری استاندارد قابلیت تنظیم در جهت ‌های مختلف را دارد و بیشتر از این تنظیمات به کمک مکانیزم امکان‌ پذیر می ‌شوند.

مکانیزم انواع مختلفی از جمله؛ مکانیزم L، تیلت و سینکرون دارد که هر کدام از آن ها تنظیمات خاصی را در اختیار افراد قرار می دهند.

مراحل تعمیر صندلی

اگر می خواهید کار تعمیرات صندلی خانگی را انجام دهید؛ ابتدا صندلی را به پهلو بخوابانید یا این که آن را در ارتفاع دلخواه تان قرار دهید تا به راحتی به تمام قسمت های آن دسترسی داشته باشید.

سپس وسایل مورد نیاز مانند؛ چکش، پیچ گوشتی، آچار و انبر دستی را آماده کنید. به کمک پیچ گوشتی و دیگر ابزار، صندلی را از هم جدا کنید تا نگاهی دقیق تر به اجزای درونی آن داشته بیاندازید.

همان طور که می دانید؛ اغلب صندلی ها با یک دیگر متفاوت هستند، اما شما با استفاده از این روش به راحتی می توانید مشکلات آن را رفع کنید. برای جلوگیری از هر نوع آسیب دیدگی بهتر است از عینک و دستکش کمک بگیرید.

پس از این که مشکل آن را پیدا کردید؛ جک را از پایه به صورت کاملا محتاطانه در آورید. در هنگام انجام این مراحل، به

راهنمای تعمیر صندلی دقت داشته باشید زیرا انجام کار های سر خود می تواند موجب آسیب رساندن بیشتر به صندلی می شود.

دستگیره ها را هم جدا کنید، کل صندلی را از پایه بیرون بکشید و تمام پیچ و مهره هایی که در آن قرار دارد را بردارید اما مواظب باشید که قطعه ها و پیچ های کوچک را گم نکنید!

بعد از خرد کردن صندلی یا همان جدا کردن تمام اجزای تشکیل دهنده، باید قطعه جدید را جایگزین قطعه آسیب دیده کنید و صندلی را دوباره سر هم کنید. اما مواظب باشید اشتباهی قطعات را متصل نکنید و مانند بار اول آن ها را قرار دهید.

استفاده از صندلی های اداری چه مزایایی دارد؟

  • زمانی که بر روی صندلی‌ های اداری می ‌نشینید کاملا احساس آرامش و راحتی می ‌کنید، از این رو می توانید ساعت ها با تمرکز کار های تان را به اتمام برسانید.
  • در طراحی و ساخت اکثر صندلی های اداری، امکان تنظیم ارتفاع و شیب وجود دارد و افراد می توانند به راحتی ارتفاع این صندلی ها را متناسب با میزان قد خود تنظیم کنند.
  • کار تعمیر صندلی بسیار راحت است و این امکان وجود دارد که افراد بتوانند خودشان مشکل آن را از بین ببرند.
  • در بخش نشیمن گاه و تکیه‌ گاه تمام صندلی های استاندارد، یک تشک قرار داده شده است و همین امر موجب می شود؛ هیچ گونه فشاری به گردن، ستون فقرات، کمر و زانو ها وارد نشود.

فراموش نکنید که در یک صندلی راحت، باید تمام این قطعات به صورت استاندارد وجود داشته باشد، زیرا استفاده از صندلی اداری با کیفیت می تواند راحتی بیشتری در طولانی ترین روز های کاری برای افراد فراهم کند.

Ali Yousefiha وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما