منوی دسته بندی

بازسازی و تعویض چرخ صندلی اداری در محل

تعویض چرخ صندلی اداری در محل

تعمیر صندلی اداری، یکی از بهترین راهکارها، برای کاهش هزینه ‌های شما است. اما هنگام تعمیر کردن صندلی اداری باید به این مورد توجه کنید که شخصی حرفه ای را برای تعمیرات انتخاب کنید تا بهترین کیفیت خدمات به شما ارائه شود. برخی افراد گمان می کنند که تعمیر صندلی هزینه زیادی را بر روی دست آن ها می گذارد اما باید بدانید که قیمت تعمیر صندلی اداری کاملا به میزان خرابی آن، تعداد قطعات مشکل دار و معیوب و خرید قطعات صندلی مورد نیاز، بستگی دارد.

همچنین این نکته مهم را در نظر داشته باشید که در تعیین قیمت قطعات صندلی اداری، قیمت چرخ صندلی اداری از اصلی ترین و مهم ترین عواملی است که تأثیر زیادی دارد. از این رو سعی کنید در نگهداری صندلی اداری به خصوص چرخ های آن، دقت کافی را به کار بگیرید.

قیمت انواع چرخ صندلی اداری پیچی و پیمی طرح ژله و ژله ای در نوین فیکس

هزینه تعویض چرخ صندلی اداری در تهران چقدر است

اگر به دنبال این هستید که صندلی تان را عوض کنید بخاطر اینکه چرخ صندلی اداری موجب نارضایتی شما شده با یک سرچ ساده می توانید به این موضوع دست پیدا کنید که تعمیر صندلی خودتان با این قیمت های صندلی بهتر و صرفه مالی بیشتری برای شما هستند.

با آموزشی که ما در اختیار شما عزیزان قرار دادیم می توانید خودتان چرخ را عوض و اگر برایتان مشکل است میتوانید با نوین فیکس در ارتباط باشید تا از هزینه تعویض چرخ صندلی اداری در محل با خبر و از خدمات ما استفاده کنید.

سایز های چرخ صندلی اداری معمولا یکی هست ولی سایز صندلی هایی مثل صندلی آزمایشگاهی متفاوت است که شما با عکس فرستادن برای تعمیرکار صندلی می توانید از سایز چرخ صندلی آگاه شوید و بهترین انتخاب را داشته باشید ، البته همه چرخ ها یک کار را انجام می دهند و فقط در ویژگی های رنگ، اندازه، تحمل وزن، داشتن ترمز و… با هم تفاوت دارند که در مجموعه ما از با کیفیت ترین چرخ ها برای تعمیرات صندلی اداری استفاده میشود.

تعویض چرخ پیچی صندلی اداری در محل

بعد از این که صندلی اداری را بر عکس کردیم و فهمیدیم چرخ صندلی فلزی مان پیچی است با کمک آچار 13 چرخ را در میاریم به این صورت که آچار را به پیچ چرخ صندلی اداری متصل کرده و خلاف عقربه های ساعت می چرخانیم و چرخ را در می آوریم و چرخ جدید را این دفعه رو به عقربه های ساعت با اچار سفت کرده به همین راحتی شما تعمیر چرخ صندلی را انجام داده و از نشستن روی صندلیتان لذت خواهید برد.

تعویض چرخ پیمی صندلی اداری با کمک پیچ گوشتی

بعد از بررسی که انجام دادید و فهمیدید چرخ پیمی هستش باید با کمک یک پیچ گوشتی چرخ را در بیاورد به این صورت که میانه پیچ گوشتی را بین چرخ و پایه قرار داده و با یک تقه به بالا آن را در بیاورید و چرخ پیمی جدید را جایگزین چرخ قدیمی کنید فقط در این روش باید پیم چرخ جدید را با کمک انبردست دربیاورد و فقط چرخ را با کمک چکش به پیم قدیمی وصل کنید اگر آدم فنی نیستید توصیه میکنیم از تعمیر صندلی در محل نوین فیکس با کادری مجرب کمک بگیرید.

مراحل تعویض و تعمیر چرخ صندلی اداری

  1. در مرحله اول سر صندلی را روی زمین قرار می دهند تا چرخ ها در هوا قرار بگیرند و دسترسی کاملی به تمام چرخ ها داشته باشند.
  2. پس از آن به سراغ باز کردن چرخ ها می روند، در صورت باز نشدن آن ها با استفاده از روغن کاری و اسپری روی آن، سعی می کنند چرخ ها را بیرون بکشند. اگر برای تعویض چرخ صندلی نیلپر، بازهم موفق به بیرون آوردن چرخ ها نشوند، دوباره کار روغن کاری را ادامه می دهند تا بتوانند به راحتی آن را بیرون بی آورند. این کار بسیار راحت می باشد حتی شما هم می توانید به راحتی آن را انجام دهید.
  3. اگر چرخ های صندلی خیلی محکم هستند و با این روش جدا نشوند، با استفاده از پیچ گوشتی ۲ سو این کار را انجام می دهند. برای انجام این روش باید از یک پیچ گوشتی بزرگ استفاده کنید، سر پیچ گوشتی را تا جایی که کاملا بین چرخ و پایه صندلی قرار گیرد، فشار دهید و سپس آن را بچرخانید تا چرخ شروع به حرکت به سمت بالا کند و از صندلی خارج شود.
  4. پس از گذراندن این مراحل و خارج کردن چرخ ها از صندلی، نوبت به اندازه گیری آن ها می شود تا با توجه به اندازه آن ها چرخ های جدیدی را تهیه کنید. برای این کار باید اندازه پایه چرخ ها با استفاده از خط کش مشخص شود. برای این که از قیمت چرخ صندلی اداری، با خبر شوید بهتر است به چند جا سر بزنید، سپس قیمت ها و جنس ها را با یک دیگر مقایسه کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.
تعویض انواع چرخ پیچی و پیمی در محل
  • سپس تصمیم بگیرید که چه نوع چرخی را می خواهید بخرید. دقت کنید که چرخ های ۲ قلو تمایل بیشتری به ثابت ماندن دارند، زیرا وزن را به طور مساوی توزیع می کند، اما یک چرخ تکی، چرخ قابل اطمینان تر است، زیرا با داشتن قطعات کمتری، فرصت کمتری برای شکست دارد. از چرخ های ۲ قلو بیشتر در دفاتر و ادارات استفاده می شود، در حالی که چرخ های تکی معمولاً در محیط های صنعتی استفاده می شوند.
  • بعد از این که چرخ مورد نظر تان را انتخاب کردید، باید آن ها را در سر جای شان قرار دهید. برای بستن چرخ هایی با پایه رزوه دار می توانید با دستان خود چرخ را در جای مورد نظر بپیچانید.
  • برای تعویض چرخ صندلی نیلپر و جا زدن آن ها با پایه فشاری و خاری، باید پایه چرخ را به پایه صندلی فشار دهید تا جایی که قسمت پایینی پایه چرخ با کف پایه صندلی یک سطح و هم اندازه شود.

رفع گیر کردن و روان حرکت کردن چرخ صندلی اداری

اکثر صندلی های اداری شامل چرخ هستند و فقط صندلی های کنفرانس هستند که پایه ثابت دارند چرخ ها به راحتی قابل تعویض هستند که آموزش تعویض چرخ صندلی اداری را به شما عزیزان دادیم اما حالا به سراغ این که چرا چرخ صندلی چرخدار ما به کندی و با گیر حرکت میکند و روان نیست میرویم.

 اگر صندلی شما هم روان به حرکت در نمی آید نشانه ای هست برای تعویض چرخ های قدیمی صندلیتان اما قبل از تصمیم گرفتن به تعویض آن ها مطمئن شود که خاک یا گرد و قبار و پرز فرش و از همه مهم تر مو لای چرخ صندلی اداری شما گیر نکرده باشد.

 اگر با این مشکل روبرو هستید کار شما بسیار آسان است و نیاز به تعویض و یا تعمیر صندلی اداری در محل ندارید و فقط لازم است که مو و یا هر چیزی که به داخل چرخ گیر کرده را دربیاورید و چرخ ها را با اسپری روان کننده و یا روغن روان سازی کنید و از صندلیتان بهره ببرید.

مهم تر از همه شما باید صندلیتان را جایی قرار دهید که سطح کاملا صاف داشته باشد چه روی سنگ و سرامیک و پارکت چون اگر سطح هموار نباشد چرخ ها به راحتی میشکنند و بهتر است صندلیتان را روی فرش یا موکت نذارید چون هم پرز می گیرد و هم باعث فرورفتگی و برجسته شدن فرش می شوند که از دو جا به ما خسارت وارد میشود و دچار دردسر تعمیرات صندلی اداری میشویم.

چرخ صندلی بی کیفیت و دردسر های بعد از خرید آن

معمولا صندلی‌ های اداری بر اثر استفاده مداوم و زیاد آسیب می ‌بیند. از آن جایی که راحتی استفاده از صندلی و آسان حرکت کردن آن ها به کیفیت چرخ صندلی بستگی دارد، باید یک صندلی با چرخ های درجه یک انتخاب کنید. زیرا اگر آن ها بی کیفیت باشند در زمان بسیار کمی می شکنند و دچار ضرر می شوید. چرخ‌ های صندلی اداری اکثرا بر روی پایه‌ هایی فلزی و با روکش کروم قرار دارند. تا این قسمت از مطلب با نحوه تعمیرات چرخ صندلی آشنا شدید و دیگر به راحتی می توانید خودتان هم آن ها را تعمیر کنید.

تعویض چرخ پیمی با کمک پیچ گوشتی

صندلی های اداری معمولا برای نشستن های طولانی مدت یعنی بیش از 8 ساعت طراحی شده اند و به همین علت راحتی کاربر را به همراه دارند. تنها زمانی می توان گفت که این صندلی ها به درد نمی خورند، که آن ها از استاندارد های لازم برخوردار نباشند و در کمترین زمان ممکن آسیب ببینند. همان طور که می دانید؛ قیمت چرخ صندلی اداری گاهی اوقات ممکن است سنگین تمام شود، به همین علت بیش از هر قسمت دیگر باید به آن ها توجه کنید.

فراموش نکنید؛ بیشترین مشکل و آسیبی که برای چرخ های صندلی می تواند اتفاق بی افتد، در زمانی است که شما صندلی اداری تان را بر روی فرش یا موکت قرار دهید و از آن استفاده کنید. این کار باعث می شود که چرخ شما پرز های فرش را به خود بگیرد و باعث کند شدن یا از کار افتادن چرخ ها شود. به همین علت برای جلوگیری از شکستگی چرخ های صندلی بهتر است هر چند وقت یک بار پرز چرخ صندلی را بگیرید و آن ها را تمیز کنید.

در صورت آسیب دیدن چرخ های صندلی، اگر بخواهید آن را به دست یک تعمیر کار بسپارید، بهتر است در ابتدا با نحوه تعمیرات چرخ صندلی و روش آن ها آشنا شوید و در صورت رضایت اجازه دهید کار تعمیر را شروع کنند. زیرا چرخ های صندلی مهمترین قسمت صندلی هستند که در صورت آسیب دیدن تعادل صندلی را بر هم می زنند و آن صندلی دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

چرخ صمندلی را روی فرش نگذارید

پیشنهاد می شود متناسب با محیط از صندلی های چرخ دار استفاده کنید، اگر روی فرش از آن ها استفاده می کنید بهتر است چرخ ها سخت باشند و اگر سطح آن جا لیز و لغزنده باشد بهتر است چرخ ها نرم و حالت ژله ای داشته باشند تا به راحتی حرکت کنند. در کل می توان گفت؛ در صورت آسیب دیدن چرخ ها، قیمت چرخ صندلی اداری برای تعمیر بسیار به صرفه تر از خرید یک صندلی اداری جدید است و اگر از یک چرخ جدید و با کیفیت برای تعمیر آن استفاده کنید، دیگری فرقی با یک صندلی نو ندارد.

Ali Yousefiha وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما