منوی دسته بندی

انواع قطعات صندلی اداری و رفع خرابی آن

6 قطعه صندلی اداری و خرابی رایج در آن ها

صندلی اداری جزء یکی از مهم ترین ملزومات در هر دفتر کار است و علاوه بر بهبود عملکرد کارکنان، به زیبایی دکوراسیون نیز کمک بسیاری می کند. احتمالا می دانید که قیمت قطعات صندلی با توجه به مدل و نوع آن، دارای کاهش و افزایش است یعنی هر چه جنس آن قطعه مرغوب باشد، کالای مورد نظر نیز گران تر است و هر چه کیفیت آن پایین باشد قیمتش هم به همان نسبت کم است. اما این نکته را هم به خاطر بسپارید که قبل از هر چیزی باید؛ تحقیقات لازم را برای خود انجام دهید تا بعدا دچار پشیمانی و ضرر نشوید.

صندلی اداری مهم ترین بخش دکوراسیون اداری می باشد

همان طور که می دانید؛ انواع صندلی های اداری متفاوتی وجود دارد که با یک دیگر متفاوت هستند و هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. از این رو می توان گفت که قیمت قطعات صندلی اداری نیز با یک دیگر فرق می کنند. معمولا یک کارمند بیشتر وقت خود را روی صندلی می نشیند، به همین علت داشتن یک صندلی راحت و استاندارد بسیار مهم می باشد. اگر می خواهید بیشتر با صندلی های اداری آشنا شوید؛ تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

بررسی انواع قطعات صندلی اداری و کاربرد آن ها

پشت سری صندلی اداری

پشت سری صندلی با توجه به خواسته کاربر تنظیم می شود و از درد و فشار وارد شدن به گردن جلوگیری می کند.

جک صندلی اداری

جک یکی از قطعات مهم صندلی اداری می باشد که کار بالا و پایین بردن صندلی را انجام می دهد. این قطعه در قسمت پایین صندلی قرار دارد و اگر خراب شود شما می توانید به راحتی کار تعویض جک صندلی اداری را انجام دهید. در هنگام خرید جک دقت خود را به کار ببرید و از خرید جنس فیک و تقلبی خود داری کنید تا عمر صندلی را افزایش دهید.

قطعات صندلی اداری باعث تشکیل صندلی اداری و زیبایی بخش در دکوراسیون میشود

مکانیزم صندلی اداری

یکی دیگر از مهمترین قطعات صندلی اداری مکانیزم می باشد و برای این استفاده می شود که کاربر بتواند صندلی خود را به شکل مورد نظر خود تنظیم کند. این مکانیزم انواع مختلفی از جمله؛ مکانیزم تماس دائم، مکانیزم هماهنگ، مکانیزم کنترل وزن، مکانیزم زانویی، مکانیزم پشتیبان کمر و مکانیزم تعادل بدن دارد.

چرخ صندلی اداری

چرخ صندلی اداری اغلب به پیه های صندلی وصل می شوند تا صندلی با استفاده از آن بتواند به راحتی حرکت کند. پیشنهاد می کنیم برای تعمیر صندلی و چرخ های آن، یک چرخ با ویژگی های منحصر به فرد انتخاب کنید. چرخ صندلی اداری به ۲ دسته؛ پیچی و پیمی تقسیم می شود و دارای انواع مختلفی است. برخی از این چرخ ها نرم هستند و بیشتر برای سطح های سخت مانند چوب و کاشی مناسب است.

یک مدل دیگر چرخ صندلی وجود دارد که به آن ها چرخ های جفت می گویند و معمولا بر روی فرش و موکت استفاده می شود. آخرین دسته از این چرخ ها، چرخ صندلی سخت هستند و آن ها را از پلاستیک های سخت ساخته اند. اگر زمانی این قطعه از صندلی تان آسیب دید؛ خودسرانه اقدام به تعمیر چرخ صندلی اداری نکنید و بهتر است آن را به دست افراد حرفه ای بسپارید.

3 نوع چرخ صندلی اداری موجود در بازار و کاربرد آن ها

پایه صندلی اداری

پایه ها به حرکت کردن صندلی کمک می کنند و انواع مختلفی دارند. کیفیت پایه صندلی رابطه ای مستقیم با مدت زمان و طول عمر صندلی اداری دارد، زیرا در صورت استاندارد نبودن پایه های صندلی، جک آن آسیب می بیند و دیگر قابل استفاده کردن نیست.

پایه های پلی پروپیلن

پایه های پلی پروپیلن مقاومت نسبتا متوسطی دارند اما بهتر است برای افراد سنگین وزن از این پایه ها استفاده نشود.

پایه های آلومینیومی

این پایه ها علاوه بر این که وزن خیلی سبکی دارند، بسیار مقاوم هستند.

پایه های فولادی

پایه فولادی یکی از مقاوم ترین پایه هایی است که برای صندلی اداری استفاده می شود و گزینه مناسبی برای افراد با وزن بالا است.

پشتیبان کمری صندلی اداری

این پشتیبان به شما کمک می کند تا دچار آسیب های ستون فقرات نشوید.

پوشش جک صندلی اداری

برای محافظت از جک صندلی از این پوشش استفاده می کنند و شما هنگام تعویض جک صندلی اداری باید دقت کافی را به کار بگیرید تا آسیبی به پوشش آن وارد نشود.

پد دسته صندلی اداری

پد های بازویی که بر روی صندلی نصب می کنند معمولا برای کمک به خستگی یا درد دست کاربر استفاده می شود. همچنین این پد به افزایش عمر دسته های صندلی هم بسیار کمک می کند.

خرابی رایج در قطعات صندلی اداری

دسته صندلی اداری

دسته های صندلی انواع مختلفی دارند؛ برخی از آن ها ثابت هستند و برخی دیگر قابل تنظیم می باشند. این دسته ها می توانند خستگی را از گردن و شانه های کاربرد بگیرند و در زمان استفاده احساس راحتی داشته باشند. با توجه به قیمت قطعات صندلی اداری  بهتر است نوعی را انتخاب کنید که قابلیت تنظیم به شکل دلخواه شما را دارند زیرا این گونه دست ها از جنس بهتری برخوردار می باشند.

برخی از خرابی هایی که ممکن است برای قطعات صندلی اداری اتفاق بی افتد

  1. متعادل نبودن پایه های صندلی یکی از مشکلاتی است که می تواند برای صندلی اداری پیش بی آید. این امر معمولا به دلیل شکستگی پایه و یا چرخ های نا مناسب صندلی ایجاد می شود.
  2. جدا شدن چرخ های صندلی که اغلب اوقات به دلیل استفاده نا درست رخ می دهد، یکی دیگر از مشکلات احتمالی است و شما باید حتما در اولین فرصت ممکن اقدام به تعمیر چرخ صندلی اداری کنید.
  3. پوسیدگی روکش صندلی و پاره شدن آن
  4. شکستگی مکانیزم صندلی اداری
  5. خراب شدن اسفنج صندلی
  6. قطعه تنظیم ارتفاع صندلی یا همان جک ممکن است به مرور زمان خراب شود.
  7. ایجاد شدن صدا های نا خوشایند از صندلی به علت فرسایش
  8. نشست کردن فوم داخل صندلی
  9. شکستگی ۳ لایی کف صندلی که اکثر اوقات در اثر فرسودگی و یا فشار زیاد به دسته صندلی ایجاد می شود.

قیمت قطعات صندلی اداری و تعمیر آن با در نظر گرفتن قطعات خراب شده تعیین می شود و شما بهتر است قبل از تصمیم به تعمیر قطعات صندلی، از قیمت های آن آگاه شوید و با تعمیر کارتان به توافق برسید، با تیم نوین فیکس در تماس باشید تا لیست قیمت انواع قطعات و تعویض در محل را برای شما ارسال و شما عزیزان راهنمایی کنند.

Ali Yousefiha وب‌سایت

‫2 نظر

  • iamhossein گفت:

    با سلام سایت بسیار عالی و پر محتوایی ایچاد کرده اید انشاله موفق باشید

  • دیدگاهتان را بنویسید

    تماس با ما