منوی دسته بندی

بازسازی و تعویض روکش و رویه صندلی اداری

تعویض روکش صندلی اداری

صندلی های اداری به علت نگهداری نادرست و مرور زمان ممکن است دچار آسیب هایی شوند. یکی از این آسیب ها؛ خرابی یا کهنه شدن روکش آن است که این مشکل به راحتی توسط تعمیر کاران حرفه ای و یا خودتان قابل حل شدن است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. نا گفته نماند که؛ کار تعمیر و تعویض روکش صندلی اداری در محل نیز صورت می گیرد و شما می توانید دوباره از صندلی تان استفاده کنید.

سایز های مختلف صندلی اداری و متراژ چرم و پارچه ای که باید به کار برد

روکش ‌های صندلی کلا شامل ۲ دسته؛ روکش چرمی و روکش پارچه ای می باشند و شما می توانید با توجه به مکانی که صندلی در آن جا قرار دارد، روکش آن را انتخاب کنید. بهتر است از روکش ‌های چرمی برای فضاهای رسمی استفاده شود، اما اگر قصد خرید روکش پارچه ای را دارید، رنگ بندی و تنوع در آن بسیار بالا می باشد و شما انتخاب های زیادی پیش رو خواهید داشت. همچنین قیمت‌ تعویض روکش صندلی اداری با توجه به جنس و مدلی که انتخاب می کنید، متفاوت است.

مراحل تعمیر و یا تعویض روکش صندلی اداری

  • در ابتدا برای این کار باید یک روکش مناسب خریداری کنید و وسایلی از جمله؛ پیچ گوشتی، قیچی و منگنه دستی بزرگ را در دسترس داشته باشید.
  • پس از آماده سازی ابزار ضروری، باید کار باز کردن صندلی را شروع کنید و مواظب باشید به قطعات دیگر آن آسیب وارد نکنید. باز کردن صندلی ‌های اداری اصلا کار دشواری نیست و شما می توانید به راحتی آن را باز کنید.
  • ·        برای باز کردن صندلی ابتدا صندلی را روی زمین بر گردانید، سپس پیچ و مهره های آن را باز کنید و در جایی قرار دهید که گم نشوند.
ابعاد صندلی در تعویض روکش بسیار مهم است
  • برای تعویض روکش چرم صندلی اداری باید قسمت نشیمن گاه و پشتی آن کاملا جدا شوند؛ برای همین در صورت لزوم باید دسته و پایه های صندلی را هم جدا کنید.
  • فراموش نکنید در قسمتی که به آن تکیه می دهید و در زیر نشیمن گاه، پوششی پلاستیکی یا پارچه ‌ای وجود دارد که آن را هم باید جدا کنید.
  • در ادامه کار با توجه به روکش قبلی صندلی اداری، پارچه جدید اندازه بگیرید و آن را برش دهید. توجه داشته باشید که هر چه ضخامت صندلی شما بیشتر باشد؛ باید حاشیه بیشتری را قبل از برش در نظر داشته باشید. اگر حاشیه پارچه تان زیاد شد می توانید قسمت اضافی را در مراحل بعدی ببرید.
  • پارچه و روکش هایی که دارای طرح هستند را باید با دقت بالایی برش دهید و آن را به طور منظم تنظیم کنید.
  • دقت داشته باشید که قیمت تعویض روکش صندلی اداری با توجه به کیفیت آن باید در نظر گرفته شود، به همین علت بهتر است از خرید پارچه های بی کیفیت خودداری کنید تا پس از مدتی دوباره مجبور به تعویض آن نشوید.
  • اگر دوست داشتید می توانید روکش قدیمی آن را جدا نکنید و روکش جدید را بر روی آن نصب کنید. اما توجه داشته باشد که اگر صندلی شما آستر نداشته باشد و رویه قبلی را جدا کنید، آن وقت باید برای آن یک آستر هم تهیه کنید.
  • برای نصب رویه صندلی اداری، شما باید پارچه را کاملا بکشید و سپس آن را منگنه کنید؛ زیرا روکش آن به مرور زمان و در اثر استفاده شل می ‌شود و درصورتی که به این نکته توجه نکنید ممکن است جلوه خوبی نداشته باشد.
چرم نشیمنگاه به تنهایی در بعضی از صندلی ها قابل تعویض است
  • پس از این که کار تعویض روکش چرم صندلی اداری و یا پارچه را انجام دادید، نوبت به بستن صندلی می رسد و باید کارهایی را که در مرحله اول انجام دادید را به صورت برعکس انجام دهید و آن را مانند روز اول نو کنید.

کاور صندلی اداری با روکش آن کاملا متفاوت است و شما می توانید کاور صندلی را خودتان در هر زمانی خریداری کنید و روی صندلی تان بکشید. امروزه با توجه به افزایش شدید قیمت ها، اکثر مردم مردم به جای خرید اجناس نو، تعمیرات را ترجیح می دهند زیرا قیمت تعویض روکش صندلی اداری و یا تعمیر هر قسمت آسیب دیده دیگر صندلی، در اغلب موارد به صرفه تر است. به همین دلیل کار تعمیرات صندلی اداری در میان مردم طرفداران بسیار زیادی دارد.

برای صندلی های اداری روکش پارچه ای بهتر است یا چرم؟

از آن جایی که روکش های چرم برای فضای های رسمی مناسب می باشند، بهتر است در مکان های اداری در صورت امکان از روکش هایی با جنس چرم برای صندلی ها استفاده شود. زیرا جنس چرم نسبت به پارچه، از مقاومت و عمر بیشتری برخوردار می باشد و شما می توانید تا مدت ها با آن ها کار کنید و دیگر نیازی به تعمیر صندلی نداشته باشید.

با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت که تعویض رویه صندلی، کار راحت و ساده ای است و می توانید در کم ترین زمان ممکن آن را انجام دهید ولی اگر زمان انجام این کار را ندارید، می ‌توانید کارتان را با خیال راحت به دست افراد تعمیر کار بسپارید تا با توجه به خواسته تان آن را تعمیر کنند. توجه داشته باشید اگر کار تعمیر و تعویض روکش صندلی اداری خود را به دست افراد تعمیر کار بسپارید، آن ها در زمان تعویض روکش صندلی شما، ابتدا صندلی شما را می شکافند و بعد روکش را از پشتی صندلی و کفی آن جدا می کنند. سپس روکش جدید را با استفاده از چسب های صنعتی مخصوص می چسبانند و در آخر، آن را با منگنه به روکش می کوبند. تمام این موارد نیاز به تخصص و مهارت بسیار زیادی دارند و هر تعمیر کاری نمی تواند این کار را به خوبی انجام دهد.

32 رنگ در چرم مصنوعی در بازار موجود میباشد

اگر می خواهید از هزینه ها و قیمت تعویض روکش صندلی اداری اطلاع داشته باشید؛ بهتر است به کار گاه هایی که کار تعمیر و تعویض رویه و روکش صندلی های اداری را انجام می دهند مراجعه کنید و یا از سایت های تعمیرات آنلاین در این باره سوال بپرسید. اما اگر قصد صرفه جویی در هزینه ها را دارید پیشنهاد می کنیم با کمی وقت گذاشتن روی این کار، خودتان اقدام به تعمیر و تعویض روکش صندلی کنید.

مراقبت و شست و شوی مبلمان و صندلی اداری

چرم صندلی اداری و چرم مبلمان اداری اگر بر اثر ساییدگی که بر اثر استفاده زیاد از صندلی بوجود می آید و یا با جسم نوک تیزی خراشیده نشود باز هم بعد مدتی به دلیل مراقب نکردن از چرم، چرم خشک شده و ترک بر می دارد و از هم باز می شود در نتیجه نکاتی که به شما گفته می شود در ادامه مطلب بسیار مهم و در نگهداری چرم صندلی شما بسیار کاربردی هست

نکته مهم در نگهداری چرم صندلی تمیز نگهداشتن سطح چرم صندلی میباشد چه چرم روی صندلی و چه چرم زیرین صندلی اما توجه کنید که با مقدار زیادی از آب و مواد شوینده چرم صندلی را شست و شو ندهید که باعث از بین رفتن لایه های چرم می شود و از اسکاچ و وسایل شست و شوی زبر و تیز استفاده نکنید که خط های ریز زوی چرم بیاندازد با یک دستمال نرم و خیس می توانید صندلی را تمیز کنید فقط هر چند وقت یک بار با روغن های مخصوص چرم را پولیش کنید که ترک بر ندارد و زیبایی را به صندلی و محل کارتان بدهید در خصوص صندلی هایی که از پارچه بهره می برند باید بگوییم نگهداری آن مثل صندلی چرمی می باشد فقط باید بدانید که این پارچه ها را با کف و صابون هم می شود شست و شو داد.

آیا بهتر نیست صندلی اداری تازه خریداری کنم تا هزیته تعویض روکش بدهم

آیا تا به حال متوجه شده اید که صندلی اداری شما در حال فرسودگی است؟ آیا گاهی اوقات می خواهید ظاهر نابسامان صندلی را اصلاح کنید و ظاهری تازه به آن بدهید؟ پس می دانید، تنظیم یک محیط مناسب برای کار بسیار مهم است. و یک راه حل آسان وجود دارد. روکش های صندلی اداری به شما کمک می کند تا دوام و زیبایی صندلی خود را افزایش دهید، بنابراین شما نیازی به خرید دوباره صندلی جدید ندارید و می توانید با صرف هزینه ای برای تعویض روکش صندلی آن را نو و مثل روز اول خودش کنید و البته توجه داشته باشید که تعمیرکار و نوع پارچه یا چرم بسیار مهم است.

برخی از افراد ممکن است به سادگی صندلی خود را با یک صندلی کاملاً جدید تعویض کنند، این می تواند گزینه ای پرهزینه باشد، به خصوص اگر صندلی شما هنوز به خوبی کار می کند و قطعات صندلی اداری شما مثل جک، مکانیزم و… گزینه دیگر این است که روی یکی از بهترین روکش های صندلی اداری سرمایه گذاری کنید و به همراه روزانه خود یعنی صندلی روح تازه ای ببخشید. در حالی که فرسودگی صندلی اداری برخی از دلایل اصلی تعویض صندلی و استفاده نکردن از روکش صندلی اداری است، استفاده از صندلی اداری خودتان مزایای بیشتری نسبت به آنچه که تصور می کنید وجود دارد.

صندلی اداری ارگونومیک به تعمیر صندلی اداری کمتر نیاز پیدا می کند

صرف نظر از اینکه هزینه تعویض روکش صندلی 250 هزار تومان باشد، 500 هزار تومان یا یک میلیون تومان باشد، اگر صندلی اداری به درستی تعمیر صندلی نشده باشد، هیچ سودی برای شما ندارد. وقت گذاشتن برای تنظیم آن برای بدن و نوع کاری که انجام می دهید یک ضرورت است. یک صندلی خوب به شما امکان می‌دهد ارتفاع، عمق صندلی، تکیه‌گاه‌ها و تکیه‌گاه را روی بدن خود تنظیم کنید تا بدون توجه به نشستنتان راحت باشید. اما همیشه مشخص نیست که چگونه از این گزینه ها برای راحتی و ارگونومی استفاده کنید.

ممکن است مجبور شوید برخی از این تنظیمات را در طول زمان تغییر دهید زیرا سلیقه شخصی شما برای چیزهایی که راحت است ممکن است با عادت کردن به تنظیمات صندلی تغییر کند. ارگونومی بودن صندلی حرف اول را در راحتی صندلی و فرم نشستن شما روی صندلی میزند شما باید قبل از خرید صندلی با تحقیق کردن یک صندلی ارگونومی خریداری کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید و به فکر دوباره هزینه کردن بیوفتید. بخشی از دلیل داشتن یک صندلی زیبا، قابل تنظیم و بادوام این است که می توانید آن را در طول روز به راحتی تنظیم کنید. هنگام جابجایی برای انجام کار هایی مثل پرینت و… از تغییر تنظیمات خودداری کنید.

اگر از صندلی های خوب و سطح بالا می باشد قطعاً کیفیت بالاتری نسبت به مدل معمولی و متفرقه دارند که با مواد درجه یک‌تر، قاب‌های محکم‌تر و طیف وسیع‌تری از تنظیمات ارگونومیک ساخته شده‌اند، یک صندلی ارزان همچنان می‌تواند به کمر و گردن شما آسیب بزنند. اگر خرید هوشمندانه ای انجام دهید صندلی مناسب است. در بیشتر موارد، تنها چیزی که نیاز دارید تا صندلی ارزان خود را ارگونومیک کنید چند بالشتک ارزان قیمت برای ایجاد یک موقعیت صندلی راحت‌تر و حمایت‌کننده‌تر است و میتواند حالت نشستن شما را روی صندلی بهتر کند.

Ali Yousefiha وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما