منوی دسته بندی

بازسازی و تعویض فوم صندلی اداری در محل

قبل و بعد تعمیر و بازسازی فوم صندلی اداری

در هنگام تعمیر صندلی اداری یکی از رایج ترین خرابی ها، فرورفتگی فوم یا ابر داخل آن است. برای بر طرف کردن این مشکل، برخی افراد به تعمیر گاه های مختلف می روند و هزینه های زیادی را بابت آن می پردازند، اما این کار در محل نیز صورت می گیرد و نیازی نیست صندلی را با خود به تعمیر گاه ببرید. همان طور که می دانید؛ صندلی های اداری به مرور زمان دچار آسیب دیدگی می ‌شوند و نیاز به تعمیر دارند. تقریبا در تمام اداره ها از صندلی های اداری استفاده می‌ شود، اما برخی افراد اصلا به فکر رسیدگی و نوسازی صندلی اداری نیستند و همین باعث فرسودگی و آسیب دیدن سریع تر آن ها می شود.

یکی از رایج ترین خرابی ها در صندلی اداری فرو رفتن فوم صندلی اداری است

مراحل تعمیر صندلی اداری

  • ابتدا باید تمام قطعه های صندلی را از هم جدا کنید و به دنبال ایراد و مشکل آن بگردید.
  • در صورتی که به فوم یا ابر صندلی نیاز باشد باید آن را تعمیر، تقویت و یا تعویض کنید. منظور از تقویت کردن این است که اگر فوم یا ابر صندلی کیفیت خود را از دست داده باشند با اضافه کردن مقداری ابر یا فوم به آن، کار تقویت کردن انجام می شود.
  • سپس بخش ‌هایی را که در صندلی نیاز به بازسازی دارد را چک کنید.
  • اجزای صندلی باید تا حد امکان جدا شوند و سپس از پشتی و نشیمن گاه پارچه یا چرم صندلی را باز کرد و فوم های آسیب دیده موجود در آن را خارج کنید.
  • پس از انجام مراحل بالا و تعویض ابر صندلی اداری، ابر یا فوم جدید را با استفاده از اسپری چسب بچسبانید. دقت داشته باشید که فوم باید تمام قسمت های صندلی را به طور کامل بپوشاند.
  • سپس با استفاده از یک روکش مناسب، تمام قسمت های آن را بپوشانید و با استفاده از منگنه آن را به صندلی متصل کنید. اگر منگنه در دسترس نداشتید می توانید از چسب استفاده کنید.
نشستن غیر صحیح روی صندلی که باعث فرورفتگی در جلو نشیمنگاه صندلی می شود

اگر قصد تعویض ابر صندلی اداری و یا فوم آن را دارید، باید با انوع فوم و اسفنج آشنایی داشته باشید تا با ارزشیابی کیفیت آن به این نتیجه برسید که آیا صندلی شما ارزش تعمیر شدن را دارد یا این که باید آن را تعویض کرد. اسفنج ها در اصل همان ابر ‌هایی هستند که موارد استفاده گوناگونی دارند و در ضخامت های متفاوت دیده می ‌شوند. فوم ها در مقایسه با اسفنج ها انواع مختلفی دارند و به دسته فوم های گرم، سرد و ویژه طبقه بندی می‌ شوند. فوم ها معمولا نسبت به اسفنج‌ ها مقاوم‌‌ تر و با کیفیت تر هستند. دقت داشته باشید که فوم های گرم، سفت می باشند و عمر بیشتری دارند، اما فوم های سرد، نرم هستند و از طول عمر نسبتا کم تری برخوردارند. همچنین فوم های ویژه ترکیبی از فوم های گرم و سرد هستند که بیشتر توصیه می شود از آن ها استفاده کنید.

 یک صندلی اداری خوب چه ویژگی هایی داد؟

  • یک صندلی خوب در هنگام تعویض ابر صندلی اداری باید این قابلیت را داشته باشد که برخی از قسمت های آن قابل تنظیم باشد تا بتوانید به راحتی کار تان را انجام دهید.
  • معمولا بعد از نشستن بر روی یک صندلی خوب اداری، پاها باید به راحتی روی زمین قرار بگیرند و بتوانید به صورت دلخواه آن را تنظیم کنید.
صندلی اداری باید این ویژگی ها رو داشته باشد
  • قسمت تکیه‌ گاه بازو یا دسته‌ های صندلی باید نزدیک به بدن باشند، توصیه می شود صندلی را انتخاب کنید که دسته های آن متحرک باشد.
  • یک صندلی استاندارد و مناسب، قسمت پشتی اش در وسط و تا حدودی بالای تیغه های شانه قرار دارد.
  • توجه داشته باشید که قطعات به کار رفته در آن اصلی باشد تا پس از گذشت مدت کوتاهی، دیگر نیاز به نوسازی صندلی اداری نباشد.
  • تقریبا باید طول قسمت نشیمن گاه صندلی به اندازه ای باشد که ۲ یا ۳ انگشت با محل قرارگیری زانو ها فاصله داشته باشد.
  • قسمت نشیمن گاه و ابر صندلی اداری باید از اصطکاک خوبی برخوردار باشد تا باعث سر خوردن، اذیت و خستگی شما نشود.
  • چرخ‌ های صندلی اداری باید ایمن باشند و آزادانه حرکت کنند تا امکان دسترسی آسان به قسمت ‌های مختلف برای تان فراهم شود.

در هنگام تعمیر روکش صندلی اداری، به ابر های داخل آن نیز توجه کنید زیرا ممکن است خراب شده باشند. پوسیدگی روکش صندلی اداری بر اثر نشستن طولانی مدت بر روی آن به وجود می آید و همین امر باعث نشست کردن ابر های آن هم می شود. ‌‌هنگام تعویض روکش صندلی اداری ابتدا قسمت نشیمن از بدنه آن در می آورده می شود. در

تعمیر و تعویض روکش صندلی اداری چرم و پارچه و توری

مرحله بعد لایه رویی صندلی از روی نشیمن گاه حذف می‌ شود. در آخر ساختار کلی نشیمن گاه بررسی و در صورت خرابی روی آن فوم قرار می ‌گیرد و روکش بر روی فوم یا ابر دوخته می شود و نشیمن گاه در جای خود قرارداده می ‌شود.

اگر در هنگام نشستن بر روی صندلی احساس راحتی نداشتید؛ بهتر است اقدام به تعویض ابر صندلی اداری کنید زیرا قطعا آسیب دیده است و همین شما را آزار می دهد. اگر به تمام نکات گفته شده در هنگام تعویض فوم صندلی دقت کنید، بدون به وجود آمدن مشکلی می توانید کار تان را به اتمام برسانید و مانند گذشته به راحتی از آن استفاده کنید. اما اگر حرفه این کار را نداشتید بهتر است کار های خود سرانه انجام ندهید و از یک فرد متخصص کمک بگیرید. یک صندلی اداری خوب و استاندارد مانع از خستگی و ناراحتی کاربران، در اثر نشستن برای ساعات طولانی می‌ شود.

دوام و مندگاری بالا باعث تحمل سنگین وزن ها میشود

یکی دیگر از نکات مهمی که باید هنگام خرید صندلی اداری مناسب به آن توجه کنید؛ دوام و ماندگاری آن می باشد. صندلی با دوام بالا توانایی تحمل وزن و اندازه یک فرد را دارد و دیر تر کهنه می شود. تمام قسمت های صندلی با گذشت مدتی ممکن است دچار آسیب و خرابی شوند، از این رو اگر زمانی روکش صندلی تان آسیب دید، اصلا نگران نباشید زیرا تعمیر روکش صندلی اداری و یا دیگر اجزای آن بسیار راحت است و خودتان هم با در دسترس داشتن امکانات بسیار کم می توانید آن ها را تعمیر کنید و مانند روز اول مورد استفاده قرار بگیرند.

Ali Yousefiha وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما