منوی دسته بندی

چگونگی استفاده صحیح و نگهداری از صندلی اداری

نگهداری صحیح از صندلی

همان طور که می دانید؛ مراقبت و تعمیر صندلی به صورت صحیح، یکی از مهم ترین عوامل برای جلوگیری از هزینه خرید دوباره یا تعمیرات است. امروزه در هر مکان اداری معمولا تعداد زیادی صندلی به چشم می خورد و افراد به دنبال راهکارهایی برای نگهداری صحیح از آن ها هستند. زیرا استفاده صحیح و نگهداری از صندلی اداری باعث می شود که کارایی و راحتی آن برای کارکنان تا حد زیادی افزایش پیدا کند و علاوه بر این، زیبایی محیط را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

معمولا در مکان های اداری که رفت و آمد زیاد است، ممکن است با بر خورد یک جسم تیز به صندلی رویه آن پاره شود. اگر با همچین مشکلی برخورد کردید، بهتر است تعمیر رویه صندلی اداری را به دست افراد حرفه ای بسپارید زیرا اگر خودتان به صورت خود سرانه اقدام به تعمیر کنید ممکن است جلوه خوبی نداشته باشد و آن را خراب تر کنید.

چند نکته مهم برای مراقبت از صندلی های اداری

  • اول از هر چیزی به جنس صندلی توجه داشته باشید زیرا هنگامی که صندلی اداری خریداری شده از جنس و کیفیت استانداردی برخوردار باشد و در آن ها از مواد مرغوبی استفاده کرده باشند، عمر صندلی اداری قطعا افزایش پیدا می کند و شما نیز با نگهداری صحیح از آن ها می توانید تا چندین سال از خرید صندلی جدید راحت شوید.
  • اگر صندلی اداری تان دچار آسیب شد؛ بهتر است قبل از تعمیر صندلی، با یک تعمیرکار ماهر صندلی تماس بگیرید و با ارائه دادن تمام مشخصات صندلی خود و ایراد آن با  قیمت حدودی تعمیرات صندلی اداری خود آشنا شوید.
  • قطعا اگر صندلی اداری در جایی قرار داشته باشد که میزان رفت آمد ها و استفاده کردن از آن زیاد باشد، باعث می شود که آن صندلی خیلی زودتر از حد معمول فرسوده و خراب شود.
مراقب از صندلی های اداری در ادارات و اماکن عمومی پر رفت و آمد
  • از قرار دادن صندلی های اداری در فضای باز، محیط های مرطوب و یا در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید.
  • اگر ظاهر صندلی اداری تان دیگر تمیز به نظر نمی‌ رسد و رنگ و روی آن رفته است پیشنهاد می کنیم به جای عوض کردن آن، به فکر تعمیر رویه صندلی اداری باشید و دستی به سر و روی آن بکشید.
  • از نشستن گرد و خاک بر روی صندلی های اداری جلوگیری کنید زیرا گرد و خاک محیط می تواند خیلی سریع باعث کهنه شدن و خرابی صندلی تان شود. به همین علت بهتر است زود به زود آن ها را دستمال کشی کنید.
  • برخی از صندلی های اداری پس از مدتی نشست می کنند و انگار داخل آن ها خالی شده است. این اتفاق به دلیل خالی شدن سیلندر گاز در پیستون صندلی اتفاق می افتد و برای بیشتر شدن عمر صندلی بهتر است آن را سریع تر تعمیر کنید.
  • اگر جک صندلی تان آسیب دید اصلا نگران نباشید زیرا شما به‌ راحتی می‌ توانید خودتان تعمیر جک صندلی اداری را انجام دهید و دیگر نیازی نیست که هزینه های اضافی برای خرید یک صندلی جدید و تعمیر آن بپردازید.
  • خیلی از صندلی تان استفاده نکنید، چون استفاده طولانی مدت از صندلی به مرور زمان منجر به آسیب و شکستگی آن خواهد شد.
  • پیشنهاد می کنیم در مکان های پر رفت و آمد از صندلی های اداری با رنگ های روشن استفاده نشود، چرا که رنگ های روشن آلودگی زیادی را به خود جذب می کنند و نیاز به رسیدگی و نظافت بیشتری دارند.
نکات استفاده صحیح از صندلی و خرابی رایج در صندلی

تعمیر جک صندلی اداری چگونه انجام می شود؟

جک صندلی اداری یک قطعه مهم می باشد که از آن برای تنظیم کردن ارتفاع صندلی استفاده می کنند. این قطعه در قسمت پایین صندلی نصب می شود و اگر زمانی خراب شود خودتان می توانید به راحتی کار تعمیر جک صندلی گردان و یا هر نوع صندلی دیگری را انجام دهید. قطعا نشستن بر روی یک صندلی که جک آن آسیب دیده است، بسیار آزار دهنده و نا خوشایند می‌ باشد. با این حال بهتر است بدانید که تعمیر آن بسیار راحت و آسان است و شما می توانید با این کار به میزان زیادی در هزینه ها صرفه جویی کنید.

تعمیرکار صندلی در زمان تعمیر جک صندلی گردان یا اداری باید به نحوه باز کردن بخش های مختلف صندلی دقت کند و سعی خود را انجام دهد که آسیب را دو چندان نکند. در هنگام تعمیر این قطعه از صندلی اداری، معمولا روندی که اتفاق می افتد این است که شما و یا افراد تعمیر کار قطعاتی که بر روی صندلی وجود دارند و مشکل ساز هستند را می شناسند و یک قطعه سالم و استاندارد را به جای آن قرار می دهند.

اما نکته مهمی که در این قسمت وجود دارد و شما باید حتما آن را در نظر داشته باشید این است که؛ در هنگام تعمیر جک صندلی اداری نباید از لوازم تقلبی استفاده کنید. در اولین قدم شما باید کاری کنید که بیشتر از آن به صندلی اداری آسیب وارد نشود، به همین علت بهتر است به آرامی صندلی را به بغل بخوابانید تا بتوانید به راحتی به تمام قسمت های آن دسترسی و تسلط داشته باشید.

سپس یک چکش پلاستیکی، آچار لوله گیر، پیچ گوشتی و یک جک جدید تهیه کنید. بعد از این مراحل با زدن چند ضربه آرام به پایه های صندلی، به طوری که آسیب نبینند آن ها را از یک دیگر جدا کنید. بعد از در آوردن پایه ها باید به سراغ جدا کردن و تعمیر جک صندلی اداری بروید. با استفاده از آچار لوله گیر جک را بگیرید و آن را بچرخانید تا به آرامی از بدنه صندلی جدا شود و جک نو را به جای آن نصب کنید.

اموزش تعویض جک با چند ابزار ساده

هنگام متصل کردن پایه جک اطمینان حاصل کنید که پایین جک باید در پایه صندلی جای بگیرد و آن را مقداری سفت کنید. نکته مهمی که باید در آخر به آن دقت کنید این است که؛ با استفاده از صندلی، جک صندلی به مرور زمان محکم می شود و اگر آن را خیلی سفت هم نکنید ایرادی ندارد. همان طور که تا این قسمت از مطلب متوجه شدید؛ تعمیر جک صندلی اداری کار بسیار ساده ای است اما اگر همچنان نتوانستید آن را به صورت صحیح تعمیر کنید، بهتر است از یک تعمیر کار صندلی اداری کمک بگیرید.

اغلب صندلی های اداری طوری طراحی شده اند که برای استفاده های طولانی مدت مفید هستند و نسبت به صندلی های دیگر، باعث می شود خستگی کمتری به شما انتقال یابد. از این رو اگر از صندلی اداری تان به خوبی استفاده و نگهداری کنید، مسلما صندلی راحتی و آسایش قابل قبول تری را برای شما به وجود خواهد آورد.

Ali Yousefiha وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما