منوی دسته بندی

چگونگی تعمیر صندلی فرو رفته با کمترین هزینه

چگونه صندلی فرو رفته را درست کنیم؟

قیمت تعمیرات صندلی اداری و سایر صندلی ها برای افراد بسیار اهمیت دارد و همواره در جستجوی تعمیر کارانی هستند که تعمیر صندلی را با کمترین هزینه ممکن برای آن ها انجام دهند. عوامل مختلفی وجود دارد که هزینه تعمیر صندلی را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر می خواهید با نحوه تعمیر صندلی با کمترین هزینه ممکن آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

عوامل مختلفی برای برآورد هزینه ی تعمیرات صندلی اداری وجود دارد

هزینه تعمیرات صندلی اداری و عوامل موثر بر آن ها

تعمیرات تخصصی صندلی اداری دارای هزینه هایی است که به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما در هر صورت هنگامی که صندلی های اداری به تعمیر نیاز دارند حتما باید این کار انجام شود، زیرا کارمندان شرکت ها و ادارات ساعت های طولانی بر روی این صندلی ها می نشینند و مشغول به کار هستند و در صورتی که صندلی دچار مشکل باشد کمر و ستون فقرات آن ها دچار آسیب شده و نمی توانند بازدهی چندانی داشته باشند. به همین دلیل حتما باید تعمیر شوند. اما مسئله ای که اهمیت دارد کاهش هزینه های تعمیر صندلی فرو رفته است. به طور کلی هزینه تعمیرات صندلی به میزان خرابی آن و همچنین قطعاتی که تعویض می گردد بستگی دارد.

تعمیر صندلی اداری در تهران

صندلی های اداری معمولا پس از استفاده طولانی مدت دچار فرو رفتگی می شوند و به تعمیر نیاز پیدا می کنند. این صندلی ها دارای یک سیلندر پنوماتیک هستند که میزان ارتفاع صندلی را با استفاده از هوای تحت فشار کنترل می نمایند. در صورتی که مهره های این سیلندر دچار مشکل شود دیگر قادر به تحمل فشارنخواهند بود و صندلی دچار فرو رفتگی می شود. برای این منظور باید سیلندر صندلی تعویض گردد که معمولا هزینه بالایی دارد اما می توان برای کاهش هزینه تعمیر آن از روش های دیگری نیز استفاده نمود که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

اولین اقدامی که برای رفع فرو رفتگی و تعمیرات صندلی هایی که چنین مشکلاتی دارند انجام می شود بیرون آوردن روکش پلاستیکی سیلندر می باشد. معمولا صندلی های اداری دارای یک لوله پلاستیکی بر روی سیلندر خود هستند که تا حد ممکن باید این لوله را بالا یا پایین آورد تا امکان مشاهده سیلندر فلزی وجود داشته باشد.

  • تنظیم ارتفاع صندلی تا سطح دلخواه

تنظیم ارتفاع صندلی حتما باید به درستی انجام شود و بهترین حالت ممکن آن است که ارتفاع صندلی در هنگام ایستادنتان تا سطح زانوها باشد. در صورتی که صندلی حتی در صورت ننشستن بر روی آن بالا نیاید باید آن را به پهلو قرار داد و مورد بررسی قرار داد. اگر روکش پلاستیکی سیلندر را تا این ارتفاع مورد پوشش قرار دهد نیاز است که حتما ابتدا این پوشش برداشته شود. برای این منظور باید از یک پیچ گوشتی استفاده نمایید تا گیره را به سمت پایین فشار دهید و بعد روکش و چرخ های صندلی را جدا کنید و مجددا نصب نمایید.

تنظیم ارتفاع صندلی اگر به درستی انجام شود باعث خرابی در پایه و چرخ ها نمیشود
  • بستن لوله بست دور سیلندر

برای تعمیر صندلی اداری در تهران و سایر شهرها نیز از این روش استفاده می کنند. در واقع یک بست 2 سانتی متری تهیه می کنند و با شل نمودن پیچ روی بست کمربند را خارج می کنند و بعد بست را بر روی سیلندر فلزی می بندند. البته این بست را فعلا کامل سفت و محکم نمی کنند.

  • تنظیم نمودن گیره بست

به منظور بالا نگه داشتن صندلی  در تعمیرات صندلی نیاز است که بست حتما سفت شود . برای این منظور دور سیلندر یک یا چند لایه نوار پلاستیکی می زنند که محکم تر شود. بالا ترین نقطه سیلندر بست را نصب کرده و محکم و سفت می کنند.

  • سفت نمودن بست

بست حتما باید در بالاترین قسمت سیلندر بسته شود و مجددا ارتفاع صندلی مورد بررسی قرار بگیرد و بعد بست را با استفاده از چرخاندن پیچ محکم نمایند.

  • امتحان مجدد صندلی

در صورتی که پس از این مراحل بست باز هم بلغزد تنظیم ارتفاع نیز به درستی انجام نمی شود. برای رفع این مشکل و تنظیم ارتفاع صحیح صندلی باید محل بست را تغییر داد و آن را مقداری به سمت بالا یا پایین سیلندر حرکت داد. در صورتی که بست همچنان حرکت دارد و محکم نیست به منظور محکم تر نمودن آن از نوار پلاستیکی یا لوله PVC استفاده می کنند.

با انجام این مراحل فرورفتگی صندلی به راحتی و با هزینه کم از بین خواهد رفت. گاهی اوقات علاوه بر پایین رفتن صندلی و داشتن ارتفاع نامناسب فوم یا ابر صندلی نیز از بین رفته و دچار فرورفتگی در اثر استفاده بلند مدت می شود که نیاز است آن نیز تعمیر گردد تا صندلی استانداردهای لازم برای نشستن طولانی مدت افراد  را داشته باشد. این موضوع بر قیمت تعمیرات صندلی نیز تاثیر می گذارد و موجب بالا رفتن آن خواهد شد. در چنین مواقعی امکان تعمیر صندلی اداری در محل وجود ندارد و حتما صندلی برای تعمیر باید به محل کارگاه تعمیر کار منتقل شود تا تعمیرات لازمه به طور کامل بر روی آن صورت بگیرد.

تعمیر کار با سابقه و متخصص هزینه تعمیرات صندلی شما را کاهش میدهد

آیا انتخاب تعمیر کار نیز بر هزینه نهایی تعمیر موثر است؟

در تعمیرات صندلی به انتخاب تعمیر کار نیز باید توجه نمود، زیرا مسئله ای بسیار مهم و حائز اهمیت است. در واقع برخی از تعمیر کاران چندان منصف نیستند و قیمت هایی را ارائه می دهند که به حدی بالا است که فرد ترجیح می دهد یک صندلی نو را خریداری نماید و جایگزین صندلی خراب شده نماید. از طرفی دیگر برخی از تعمیر کاران وجود دارند که دارای مهارت کافی نیستند و نمی توانند به خوبی به تعمیر صندلی بپردازند. در نتیجه صندلی مجددا به تعمیر نیاز پیدا می کند و عیب آن رفع نخواهد شد.

بنابراین پیش از انتخاب تعمیر کار صندلی بهتر است که ابتدا نمونه کارهای او را مشاهده نمایید و در صورت تایید نمونه کارها با بررسی قیمت پیشنهادی او تصمیم بگیرید که تعمیر صندلی را به او بسپارید یا خیر. برخی از تعمیر کاران هرگز صحبتی در مورد هزینه دستمزد و مخارج تعمیر صندلی مطرح نمی کنند و آن را به پایان کار موکول می نمایند. چنین افرادی اصلا قابل اطمینان نیستند و بهتر است که از سپردن کار تعمیرات صندلی به آن ها بپرهیزید.

Ali Yousefiha وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما