منوی دسته بندی

نحوه و آموزش روغن کاری صندلی اداری با اسپری روان کننده

تعویض جک صندلی اداری
اسپری روان کننده را جایی که جک رفته داخل مکانیزم میزنیم

صندلی های اداری بعد از گذشت مدت زمانی ممکن است صداهای گوش خراشی را از خود تولید نمایند و باعث آزار و اذیت شما شوند که مجبور می شوید به تعمیر صندلی بپردازید.  در صندلی های اداری پشتی و  کفی آن را بر روی کلاف متصل یا کلاف دو تیکه قرار می دهند. کلاف های دو تیکه پشتی صندلی با یک تسمه فلزی به مکانیزم  متصل می شوند  که محل جای گرفتن تسمه و مکانیزم در دو نقطه به هم متصل خواهند شد، این دو نقطه از جنس فلز می باشند و بعد از گذشت مدتی خشک خواهند شد و باعث می شود صندلی صداهایی را ایجاد کند  که یا باید روغن کاری را انجام دهید یا اینکه به تعمیر آن به پردازید.

 رسیدگی پی در پی می تواند شما را از شنیدن این صداها دور نماید، اما باید بگوییم هر صندلی اداری بعد از گذشت زمان خاصی حتی با مراقبت های پی در پی هم ممکن است صداهایی را ایجاد نمایند. علاوه بر روغن کاری می توانید از صداگیر صندلی اداری هم استفاده نمایید. در ای مقاله برای شما به آموزش روغن کاری این نوع از صندلی ها خواهیم پرداخت.

نحوه گرفتن جیر جیر صندلی

برای اینکه اطمینان پیدا کنید که مشکل صندلی در چه قسمتی است اولین کاری که باید انجام دهید این است که ببینید پیچ های صندلی سفت هستند یا اخیر اگر متوجه شل بودن آن ها شدید باید آن ها را محکم ببندید. در مرحله دیگر باید منبع صدا را پیدا کنید به این صورت که خودتان بر روی زمین دراز بکشید و از شخصی دیگر بخواهید که روی صندلی قرار گیرد و آن را به چرخش در آورد. با تکان دادن صندلی می توان منبع ایجاد صدا را پیدا کرد. ایجاد صدا ممکن است از نقطه های اتصال کلاف و مکانیزم صندلی باشد یا اینکه فنرهای آن به تولید صداهای آزار دهنده منجر شوند. برای رفع صدای فنر صندلی اداری هم می توانید از روغن کاری استفاده نمایید.

برای اینکه بتوانید از جیر جیر صدای صندلی جلوگیری کنید از اسپری های روان کننده ای که در بازار وجود دارند استفاده نمایند. این اسپری ها به شما برای رفع صداهای گوش خراش کمک خواهد کرد. منبع صدا را که پیدا کردید قوطی اسپری را مستقیما و هم سطح با آن نقطه قرار دهید و حدود 3 سانتی متر از محل مورد نظر قوطی را دور کنید  سپس می توانید برای چند ثانیه روغن را به آن نقطه اسپری کنید.

اسپری روان کننده را جایی که پایه رفته داخل پوسته جک میزنیم

دوباره از کسی که روی صندلی نشسته است بخواهید که صندلی را به حرکت درآورد و آن را به این طرف و آن طرف بچرخاند تا روغن به خوبی در تمامی اجزای صندلی جذب شود، اگر نحوه روغن کاری صندلی اداری را درست انجام داده باشید صدا از بین خواهد رفت، اما این امکان هم وجود دارد که نتوانسته باشید به طور صحیح منبع سر و صدا را پیدا کنید در این صورت باید دوباره به صداهایی که از صندلی بیرون می آید گوش دهید و آن را پیدا نمایید.

تا این جا شما به روغن کاری کفی صندلی پرداختید. حال می توانید از همان فرد بخواهید که محکم صندلی را به سمت عقب خم نماید که ببینید پشتی صندلی هم احتیاج به روغن کاری دارد یا خیر. به طور معمولی زمانی که احساس کردید باید به تعمیر صندلی بپردازید باید بخش های دیگری را هم بررسی نمایید، بنابراین باید صندلی را در جهت های مختلفی محکم فشار دهید و بچرخانید و با دقت به صداهایی که ایجاد می شود گوش دهید  در صورتی که احتیاج بود می توانید کمی از روغن را هم بر روی آن نقاط اسپری نمایید و چرخ های صندلی را بچرخانید که روغن به درستی به تمامی بخش ها نفوذ کند و جذب شود.

در پایان کار باید کارهایی را که برای تعمیر صندلی انجام داده اید بررسی نمایید روغن های اضافی را هم  با یک پارچه نرم از روی پایه ها و پشتی صندلی پاک نماید. توجه داشته باشید که این اسپری باعث کثیف کاری نمی شود و شما می توانید آن را برای تعمیرات بعدی درون کشو میز خود نگه داری کنید.

روش های دیگر برای از بین بردن سر و صدای صندلی اداری

اگر در محل کار خود از صندلی های اداری استفاده می کنید مطمئنن با صداهای اذیت کننده ای هم رو به رو خواهید شد و تمرکز شما را از بین خواهد برد. زمانی که صندلی ها را تولید می کنند از ماده های روان کننده استفاده خواهند کرد تا از ایجاد سر و صدا در صندلی جلوگیری نمایند.  با گذشت زمان و استفاده بیش از حد از صندلی ها قطعه های که با هم در ارتباط هستند شروع به ایجاد سر و صدا خواهند کرد، بنابراین باید با نحوه روغن کاری صندلی اداری آشنا شوید که بتوانید به کاهش سر و صدای صندلی خود کمک نمایید. در پاراگراف های بالا یکی از روش های روغن کاری صندلی را برای شما بیان کردیم در این قسمت به ارائه روشی برای تعمیرات صندلی خواهیم پرداخت.

اسپری روان کننده باعث میشود تا بتوانیم جک را جدا کنیم و آن را تعویض کنیم

برای استفاده از روغن می توانید یک تکه پلاستیک را بر روی زمین پهن کنید و صندلی را بر روی این پلاستیک بخوابانید  تا به همه اجزای صندلی مثل چرخ ها، اتصالات، پیچ ها، قطعات متحرک و فنر صندلی اداری دسترسی داشته باشید.  با استفاده از اسپری های روان کننده ضد سر و صدا می توانید این قطعات را روغن کاری نمایید. بعد از آن با استفاده از چند برگ دستمال کاغذی اضافه های روغن را به خوبی پاک نمایید. بعد از اینکه روغن به خوبی درون تمامی اجزای صندلی نفوذ کرد می توانید صندلی را برگردانید و بر روی صندلی بنشینید و آن را به این طرف و آن طرف حرکت دهید اگر باز هم با سر و صدای زیادی رو به رو شدید مطمعنن قسمت هایی از صندلی را فراموش کرده اید روغن کاری نمایید. برای تعمیر صندلی دوباره آن را برگردانید  و قسمت هایی را که فکر می کنید فراموش کرده اید روغن کاری نمایید با استفاده از اسپری روان کننده تعمیر کنید.

روغن کاری چرخ های صندلی

چرخ های زیر صندلی هم احتیاج به روغن کاری دارند، اگر این چرخ های از گل و گردو غبار پر شده باشند صندلی به راحتی حرکت نخواهد کرد، بنابراین می توانید با تکان صندلی گل های آن را تمیز نمایید. از طرفی هم برای تمیز کردن می توانید از چاق استفاده کنید یا اینکه از بین چرخ ها مو گیر کرده بود آن را با قیچی ببرید که چرخ های صندلی آزاد شوند.  چرخ های پاک شده را باید با یک تکه پارچه به خوبی تمیز نمایید و صندلی را برگردانید، سپس برای تعمیر صندلی از روغن های روان کننده استفاده نمایید. این کار را باید هر چند ماه یک بار انجام دهید تا  با صداهای آزار دهنده درگیر نشوید. بعد از اینکه روغن کاری پایه های را به اتمام رسانید اضافات روغن را بگیرید و آن ها را با پارچه ای تمیز نمایید اجازه دهید که روغن به خوبی جذب چرخ ها شود سپس می توانید صندلی را برگردانید.

Ali Yousefiha وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما