منوی دسته بندی

10 قطعه به کار رفته در صندلی اداری و نحوه تعویض آن ها

7 قطعه بکار رفته در صندلی اداری

نحوه تعمیر صندلی اداری بسیار مهم است. معمولا تمامی صندلی های اداری و مبلمان پس از مدتی استفاده به تعمیر و تعویض قطعات نیاز پیدا می کنند. با تعمیر صحیح و اصولی آن ها می توان ضمن حفظ زیبایی صندلی طول عمر آن را نیز افزایش داد و به جای صرف هزینه بالایی برای خرید صندلی مجدد چند سالی دیگر از آن ها استفاده نمود. برخی از قطعات صندلی در مقایسه با سایر قطعات معمولا سریع تر خراب می شوند و نیاز به تعمیر پیدا می کنند. اگر می خواهید با مهم ترین قطعات به کار رفته در صندلی اداری و تعویض آن ها بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

تعمیر صندلی اصولی باعث میشود که به کمر شما آسیب نرسد

1- مکانیزم صندلی اداری

مکانیزم از جمله مهم ترین قطعاتی است که در انواع صندلی اداری وجود دارد و در هنگام تعمیر صندلی مورد بررسی قرار می گیرد. با توجه به نوع صندلی مکانیزم آن می تواند تک منظوره و یا چند منظوره باشد تا کاربران بتوانند با توجه به شرایط خود موقعیت و ارتفاع صندلی را تنظیم نمایند. مکانیزیم صندلی خود دارای انواع مختلفی است که در زیر به معرفی آن ها می پردازیم.

  • مکانیزم تماس دائم که فقط حرکت پشتی صندلی را تنظیم می کند.
  • مکانیزیم هماهنگ که پشتی و کفی صندلی را همزمان تنظیم می نماید.
  • مکانیزم کنترل وزن به منظور افزایش یا کاهش مقاومت صندلی مورد استفاده قرار می گیرد و موجب می شود که هنگامی کاربر به عقب برمی گردد پشت بازوی او هموار باشد.
  • مکانیزم پشتیبان کمر مناسب کاربرانی است که ساعت های طولانی در روز پشت میز می نشینند و از آن استفاده می کنند.
  • مکانیزم صندلی اداری را به راحتی پس از جدا کردن قطعات پشتی و کفی صندلی  می توان تعویض نمود.

2- پایه صندلی اداری

پایه صندلی موجب حرکت آن شده و معمولا اکثر صندلی های اداری 5 پر هستند. پایه صندلی می تواند از جنس پلی پروپیلن، فولادی و یا آلومینیومی باشد. پایه صندلی به انتها جک صندلی متصل است و در اکثر مواقع برای تعمیر پایه صندلی اداری باید جک را نیز تعویض نمود.

مکانیزم صندلی اداری از مهمترین قطعات صندلی اداری به شمار میرود

3- جک صندلی اداری

جک صندلی نیز اگر از نوع درجه یک و با کیفیت نباشد سریعا خراب می شود. تعویض جک صندلی اداری معمولا پر هزینه است. از این رو به شما توصیه می کنیم که در هنگام خرید صندلی حتما از کیفیت جک و ضمانت دار بودن آن اصمینان حاصل نمایید. کاربرد اصلی جک در صندلی ها بالا و پایین بردن آن ها می باشد و گازی که در آن وجود دارد موجب این اتفاق می شود. کاربران با کمک جک می توانند ارتفاع صندلی را تنظیم نمایند. برای تعمیر جک صندلی به چکش پلاستیکی، پیچ گوشتی، جک جدید و آچار لوله گیر نیاز می باشد و بهتر است که صندلی را به کنار بخوابانید تا راحت تر بتوانید با کمک چکش پایه ضربه بزنید و آن را جدا نمایید و بعد جک را تعویض کنید.

4- چرخ صندلی اداری

چرخ نیز از دیگر قطعات مهم صندلی اداری است که زودتر از سایر قطعات به تعمیر نیاز پیدا می کند. چرخ های صندلی می تواند از نوع چرخ های نرم، چرخ های سخت و یا چرخ های جفت باشد. چرخ ها به پایه های صندلی متصل هستند و تعویض آن ها در هنگام تعمیر صندلی بسیار راحت است. معمولا چرخ ها در اثر فرو رفتن پرز موکت، فرش و یا آشغال به داخل آن ها روانی خود را از دست می دهند و به سختی جابجا می شوند و یا گاهی اوقات به دلیل داشتن جنس نا مرغوب به تعویض نیاز پیدا می کنند.

5- پشت سری صندلی اداری

به منظور استاندارد سازی صندلی های اداری برای آن ها قسمت پشت سری طراحی می شود و موجب می شود که فشار کمتری به کمر و گردن کاربر وارد گردد. در پشتی صندلی از فوم سرد یا گرم استفاده می شود که پس از مدتی ممکن است به تعویض نیاز داشته باشد و یا روکش آن خراب شده باشد. معمولا تعمیر کاران صندلی تعمیر چنین مواردی را در کارگاه و با استفاده از فوم، روکش،قیچی و منگنه مخصوص انجام می دهند.

6- دسته صندلی اداری

اگر به نحوه تعمیر صندلی اداری توجه کرده باشید جدا سازی دسته های صندلی با باز کردن پیچ های آن ها به راحتی امکان پذیر است. دسته های صندلی دارای انواع مختلفی است که از جمله آن ها می توان به دسته حلقه ای، دسته T شکل و دسته های قابل برداشت اشاره نمود که برخی از انواع آن ها امکان تنظیم دارند. در صورتی که دسته صندلی به هر دلیلی بشکند با خرید یک دسته جدید به راحتی می توان آن را تعویض و جایگزین دسته قبلی نمود.

انواع جک صندلی اداری 8.10.12.21.27 برای صندلی های مختلف

7- پوشش جک صندلی اداری

در تعویض جک صندلی اداری گاهی پوشش آن در واقع نیاز به تعویض خواهد داشت و جک مشکل به خصوصی ندارد. وظیفه این پوشش محافظت از جک در مقابل آسیب و گرد و غبار است و در صورت پارگی ظاهر نا مناسبی برای صندلی ایجاد می کند.

8- کفی یا نشیمن صندلی اداری

قسمت کف یا نشیمن صندلی اداری از مهم ترین قسمت های آن می باشد که معمولا در تعمیر صندلی تعویض می شود. فوم به کار رفته در این قسمت که می تواند از نوع سرد یا گرم باشد با توجه به کیفیتی که دارد پس از مدتی استفاده مرتب صندلی حجم اصلی خود را از دست می دهد و نیاز به تعمیر پیدا می کند که باید با برداشتن روکش صندلی آن را تعویض نمود.

9- روکش صندلی

روکش صندلی در قسمت نشیمن و پشتی آن به کار رفته و می تواند از جنس چرم، پارچه نانو، ضد تعریق و … باشد که ممکن است در اثر خراش یا برخورد یک شی تیز به آن دچار پارگی یا آسیب شود. در چنین مواردی باید با خرید روکش مناسب پشتی و نشیمن صندلی را جدا نمود و با کشیدن روکش جدید روی آن قسمت و با استفاده از چکش و منگنه روکش را کشید و فیکس و ثابت نمود.

10.پشتیبان کمری صندلی اداری

پشتیبان کمری شبیه پشت سری صندلی اداری است که ارتفاع آن متناسب با کاربر تنظیم می شود و موجب کاهش فشار درد و گردن می گردد.

Ali Yousefiha وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما