منوی دسته بندی

10 نکته که باید قبل از خرید صندلی اداری بدانید و بعد خرید کنید

تعمیر قطعات صندلی اداری امروزه به دلیل افزایش قیمت این صندلی ها همانند سایر اجناس خیلی رواج پیدا کرده است. در واقع با تعمیر صندلی ها و تعویض قطعات معیوب و آسیب دیده آن ها می توان با هزینه بسیار مقرون به صرفه ای مدت های طولانی دوباره از صندلی استفاده نمود. اما گاهی اوقات میزان خرابی صندلی بسیار زیاد است و تعمیر آن خیلی هزینه بر خواهد بود و صندلی نیز عمر چندانی نخواهد داشت. در چنین مواردی بهتر است به فکر خرید صندلی اداری باشیم. البته برای داشتن خریدی رضایت بخش باید پیش از خرید صندلی به نکاتی توجه نمود که در ادامه بیشتر به بررسی آن ها می پردازیم.

چرا انتخاب یک صندلی اداری خوب اهمیت دارد؟

صندلی ها در زیبایی دکوراسیون محیط کار بسیار موثر هستند ، بنابراین در هنگام خرید آن ها توجه نمود و صندلی انتخاب کرد که ضمن استاندارد و راحت بودن بسیار شیک و مدرن باشد. در صورتی که صندلی طبی نباشد موجب صدمات جسمانی به کارمندان و کاهش یافتن میزان کارایی آن ها خواهد شد. زیرا به طور متوسط کارمندان سالانه 1900 ساعت از وقت خود را بر روی صندلی های محل کار خود می نشینند. بنابراین کارفرمایان باید صندلی را خریداری نمایند که نه تنها به گردن و کمر کارمندان فشار وارد ننماید بلکه موجب شود که در طولانی مدت آن ها کمتر احساس خستگی داشته باشند. به عبارتی میزان بهره وری کارکنان را افزایش دهند.

  1. تعیین مکان قرار گیری صندلی

اگر به جای تعمیر صندلی تصمیم به خرید یک صندلی اداری جدید گرفته اید باید ابتدا محل قرار گیری آن را مشخص نمایید. در واقع هنگامی که بدانید چه میزان فضایی در اختیار دارید می توانید انتخاب های بیشتری برای خرید صندلی داشته باشید. زیرا می توانید مدل های مختلف صندلی که ابعاد کوچک تر یا بزرگ تری دارند را انتخاب نمایید.

2.توجه به مدت زمان استفاده از صندلی

صندلی های اداری تنوع بسیار بالایی دارند و می توان گفت بالغ بر 25 نوع صندلی اداری در بازار وجود دارد. اما پیش از انتخاب آن ها باید به نوع کاربرد صندلی و مدت زمانی که قرار است مورد استفاده قرار بگیرد توجه نمود. در صورتی که ساعات طولانی از شبانه روز می خواهید از این صندلی برای رسیدگی به امور کاری خود استفاده نمایید باید حتما نوع طبی یا ارگونومیک آن را انتخاب نمایید. در ادارات نیز معمولا از همین صندلی ها استفاده می شود تا کارمندان بتوانند بازدهی بهتری داشته باشند.

3.انتخاب فروشگاه هایی که برندهای معتبر ارائه می دهند

برند و اصل بودن صندلی اداری نیز بسیار اهمیت دارد، زیرا در غیر اینصورت پس از مدت کوتاهی به تعمیر و تعویض روکش صندلی اداری نیازمند خواهید شد. به همین دلیل برای خرید صندلی حتما فروشگاه هایی را انتخاب نمایید که برندهای معتبر و اصلی را ارائه می دهند.

4.داشتن ضمانت نامه و گارانتی

در هنگام خرید صندلی اداری و به طور کلی انواع مبل و صندلی باید به ضمانت نامه و گارانتی آن ها نیز توجه نمود و صندلی را انتخاب کرد که گارانتی داشته باشد. هنگامی که یک فروشگاه صندلی را با ضمانت نامه و گارانتی به شما ارائه می دهد می توانید اطمینان حاصل نمایید که صندلی از کیفیت خوبی برخوردار است و در صورتی که در مدت ذکر شده در گارانتی مشکلی برای صندلی رخ دهد می توانید آن را با تحویل به فروشگاه تعمیر یا تعویض نمایید.

5.انتخاب روکش صندلی که موجب تعریق بدن نشود

تعمیر چرم صندلی اداری معمولا امری پر هزینه و زمان بر خواهد بود اما روکش هایی از این نوع طول عمر بالایی خواهند داشت. برخی از روکش های صندلی به دلیل جنسی که دارند پس از مدتی نشستن بر روی آن ها سبب تعریق بدن خواهند شد که آزار دهنده است. بنابراین در زمان خرید صندلی باید از راهنمایی های فروشنده استفاده کرد و صندلی اداری را انتخاب نمود که روکش آن جنس و کیفیت مناسبی داشته باشد و دیر تر سبب تعریق بدن شود.

6.برخورداری از قابلیت تنظیم ارتفاع

بهتر است صندلی اداری  را انتخاب نمایید که قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد تا افراد مختلف بتوانند متناسب با قد و ابعاد خود آن را تنظیم و استفاده نمایند. در واقع تنظیمات صندلی به نوع مکانیزم آن وابسته است و مکانیزم صندلی نیز از مهم ترین قطعات آن محسوب می شود. در صورت خرابی مکانیزم و یا سایر قطعات آن به تعمیر قطعات صندلی اداری نیاز خواهید داشت. بنابراین در هنگام خرید به مکانیزم صندلی توجه ویژه ای داشته باشید. معمولا ساده ترین مکانیزم های صندلی اداری فقط امکان تنظیم ارتفاع و پشتی صندلی را دارند. اما به طور کلی در صورتی که صندلی مکانیزم مناسبی داشته باشد می تواند حدود 25 نوع تنظیم صندلی را در اختیار شما قرار دهد.

7.صندلی انتخاب کنید قابلیت تحمل وزن بالا را داشته باشد

صندلی های اداری با توجه به این که توسط افراد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که ممکن است بعضی از آن ها افراد سنگین وزنی باشند بهتر است در هنگام خرید صندلی اداری نوعی را انتخاب نمایید که قدرت تحمل وزن بالایی داشته باشد. زیرا در این صورت مقاومت بیشتری خواهد داشت و دیرتر خراب خواهد شد.

8.در نظر گرفتن فوم به کار رفته در صندلی

در قسمت پشتی و نشمینگاه صندلی فوم سرد و گرم مورد استفاده قرار می گیرد. فوم سرد دارای مقاومت بیشترو انعطاف پذیری بهتری در مقایسه با فوم گرم می باشد. البته فوم های سرد نیز انواع و کیفیت های مختلفی دارند. اما بهتر است صندلی اداری انتخاب کنید که در آن فوم سرد به کار رفته باشد.

9.ابعاد صندلی

به ابعاد فردی که قصد استفاده از صندلی را دارد و همچنین ابعاد خود صندلی نیز توجه کنید. معمولا صندلی های استاندارد دارای ارتفاع 92-105 سانتی متر، عرض 45- 58 سانتی متر و عمق 46 تا 55 سانتی متر هستند.

10.از خرید صندلی های ارزان قیمت بپرهیزید

صندلی هایی که دارای قیمت پایین تری هستند در آن ها از قطعات با کیفیتی استفاده نشده است در نتیجه طول عمر کمتری خواهند داشت. به همین دلیل برای آن که مجبور نشوید سریعا به تعمیر صندلی نیازمند شوید هزینه بیشتری بپردازید و صندلی مرغوب و با کیفیتی خریداری نمایید.

Ali Yousefiha وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما