منوی دسته بندی

5 قطعه ای که معمولا در صندلی اداری با استفاده نا صحیح خراب می شوند

نحوه صحیح نشستن روی صندلی اداری

تعمیر صندلی امروزه در مقایسه با خرید یک صندلی جدید بسیار مقرون به صرفه می باشد. در واقع خرید یک صندلی اداری یا چرخدار جدید خیلی پر هزینه است و معمولا شرکت ها و ارگان ها نمی توانند هر چند مدت یکبار هزینه زیادی را به این امر اختصاص دهند. به همین منظور به تعمیر صندلی های اداری پرسنل خود می پردازند. برخی از قطعات و بخش های صندلی ها به دلیل اینکه بیشتر افراد با آن ها در تماس می باشند و یا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند مانند جک یا روکش صندلی سریع تر نیاز به تعمیر خواهند داشت. اگر می خواهید با قطعاتی  از صندلی اداری که در صورت استفاده نادرست سریع تر خراب می شوند بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

خرید صندلی نو به صرفه است یا تعمیر صندلی خودمان

1- چرخ صندلی

صندلی های چرخ دار جز جدا نشدنی دکوراسیون داخلی محیط کار محسوب می شوند. چرخ های این صندلی ها باید هر چند مدت یکبار تمیز و روغن کاری شوند تا نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا نکنند. در واقع چرخ صندلی از جمله قطعاتی است که معمولا بیشتر از سایر قطعات صندلی نیاز به تعویض پیدا می کند. این چرخ ها دارای انواع مختلفی هستند که کیفیت آن ها با یکدیگر متفاوت است.

تعمیر چرخ صندلی چرخدار هر چند که ساده است اما واقعا اهمیت دارد زیرا در صورتی که چرخ صندلی آسیب دیده باشد تعادل صندلی مختل می گردد و نمی تواند کارایی لازم را داشته باشد. در صورتی که احساس می کنید چرخ های صندلی روانی لازم را ندارد آن ها را بررسی کنید و محور چرخ ها را روغن نمایید. اما اگر مشکل آن رفع نشد نیاز به تعویض چرخ های صندلی می باشد.

2- جک صندلی

جک صندلی نیز از دیگر قطعاتی است که نقش بسیار مهمی در صندلی دارد و در صورتی که شکسته یا پوسیده شود نیاز به تعمیر پیدا خواهد کرد. برای تعمیر جک صندلی اداری نیازی نیست که این کار را حتما به تعمیر کار بسپارید و می توانید با جدا کردن پایه و محور صندلی از یکدیگر میله جک را مورد بررسی قرار داد و در صورت خمیدگی با آچار صاف نمود.  اما در صورتی که فشار بیش از حدی به آن وارد شده باشد نیاز به تعویض خواهد داشت. متاسفانه امروزه جک های تقلبی زیادی وارد بازار شده اند که از استاندارد لازم برخوردار نیستند و پس از مدت کوتاهی نیاز به تعویض پیدا می کنند. بنابراین در هنگام خرید صندلی سعی نمایید صندلی انتخاب کنید جک آن اصلی و دارای گارانتی باشد.

جک صندلی اداری یکی از مهم ترین قطعات صندلی و باعث تنظیم ارتفاع صندلی میشود

3- روکش صندلی

روکش صندلی نیز دارای انواع مختلفی است که جنس و طرح های متنوعی دارند. معمولا صندلی های اداری روکشی از جنس چرم دارند. روکش های چرمی در صورتی که از نوع درجه یک و با کیفیت باشند طول عمر بالایی خواهند داشت و کمتر دچار پوسته پوسته شدن و خرابی می شوند. اما به هر حال گاهی اوقات در اثر برخور با لبه میز یا … دچار آسیب شده و نیاز به تعمیر پیدا می کنند. در برخی موارد نیز به دلیل کثیف شدن روکش صندلی فرد تصمیم به تعویض آن می گیرد. برخی از روکش ها دارای قابلیت شست و شو هستند اما برخی دیگر را نمی توان مورد شست و شو قرار داد.

با تعمیر چرم صندلی اداری می توان عمر دوباره به صندلی بخشید و مدتی طولانی دوباره از آن استفاده نمود. برای تعمیر و تعویض روکش چرمی باید یک روکش چرمی مناسب و با ابعادی بزرگ تر از اندازه نشیمن و پشتی صندلی انتخاب نمود تا بتواند قسمت اضافی آن را به بخش زیرین صندلی زد و با کمک چکش و منگنه فیکس نمود تا روکش حالت زیبا و اولیه خود را داشته باشد.

4- پایه صندلی

در تعمیر صندلی اداری پایه صندلی نیز معمولا نیاز به تعمیر دارد و این قطعه بیشتر از سایر قطعات در معرض آسیب قرار می گیرد. پایه صندلی قسمت بالایی و جک صندلی را به چرخ ها از طریق پره ها متصل می کند. در صورتی که این پایه آسیب ببیند و فرسوده شود دیگر صندلی قابل استفاده نخواهد بود و باید حتما تعویض گردد. یا اینکه یک صندلی نو جایگزین صندلی قبلی شود. پایه صندلی می تواند از جنس پلاستیکی یا فلزی باشد.

پایه هایی که از جنس پلاستیک هستند دارای سه نوع پایه کوچک، پایه متوسط و پایه بزرگ می باشند. پایه های فلزی نیز دارای انواع ذکر شده نیز می باشند با این تفاوت که استحکام بیشتری دارند. برای صندلی های اداری و کارمندی بهتر است که پایه های کوچک تر انتخاب شوند، البته پایه صندلی با مدل صندلی نیز باید متناسب باشد ، زیرا در غیر اینصورت موجب لغزش و ناپایداری صندلی و ایمن نبودن آن خواهد شد.

درآوردن جک از مکانیزم صندلی با استفاده از انبر قفلی

5- فوم صندلی

فوم صندلی های اداری نیز از قطعات بسیار مهم آن محسوب می شوند که در زیبایی صندلی و استاندارد بودن آن تاثیر بسزایی دارند. فوم صندلی دارای دو نوع گرم و سرد می باشد که هر کدام دارای مزایا و معایب مختلفی هستند. فوم های سرد دارای مقاومت بیشتری از فوم های نوع گرم هستند. به همین دلیل در صندلی های اداری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. تمامی صندلی های اداری پس از مدتی ممکن است به تعویض فوم نیاز داشته باشند. بهتر است که نوع فوم انتخابی در هنگام تعمیر صندلی را از بهترین نوع ممکن انتخاب نمایید تا صندلی طول عمر بیشتری داشته باشد و مجبور نشوید که پس از مدت کوتاهی مجددا هزینه ای را بابت تعمیر صندلی بپردازید.

سخن پایانی

تعمیر صندلی اداری و …سایر صندلی ها امروزه خیلی مقرون به صرفه تر از خرید یک صندلی نو و جدید می باشد. هزینه تعمیر صندلی به عوامل مختلفی بستگی دارد اما به طور کلی برای آنکه صندلی همان زیبایی اولیه را داشته باشد و دیرتر نیاز مجدد به تعمیر پیدا کنند بهتر است به یک تعمیر کار متخصص سپرده شود. در حال حاضر شرکت های فراوانی وجود دارند که خدمات تعمیر صندلی را در محل ارائه می دهند و می توانید به راحتی تعمیر صندلی های اداری خود را به آن ها بسپارید.

Ali Yousefiha وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما