منوی دسته بندی

آموزش تعمیر صندلی با چند تکنیک آسان در منزل با کمک ۵ ابزار

5 ابزار که در تعمیرات صندلی کمک میکنند

نحوه تعمیر صندلی اداری، از جمله حرفه های ضروری است که اغلب افراد در زندگی کاری روزمره شان آن را نادیده می گیرند. معمولا زمانی که صندلی های اداری درست کار می کنند به آن ها توجهی ندارید اما هنگامی که در اثر مرور زمان کارایی قبل شان را از دست می دهند آزار دهنده می شوند.

صندلی های اداری، اکثرا دارای عملکردی مشابه و ساده هستند که قطعات اصلی آن ها شامل؛ چرخش چرخ ها، جک، تنظیم ارتفاع و پایه می باشد. هر یک از این قطعات ممکن است به مرور زمان و یا نحوه استفاده نادرست آسیب ببینند و نیاز به تعمیر داشته باشند.


با این که قطعات صندلی ها متنوع هستند اما اصلا جای نگرانی وجود ندارد زیرا به سادگی می توانید با استفاده از ۵ ابزار؛ چکش، اسپری روان کننده، آچار لوله، پیچ گوشتی و انبر دست آن ها در منزل تعمیر کنید.

اگر ادم فنی و دست به آچاری باشید به راحتی تعمیر صندلی رو میتوانید انجام دهید
  • پیدا کردن مشکل

برای تعمیر صندلی، در مرحله اول باید عیب آن را پیدا کنید! اگر ارتفاع صندلی شما دچار آسیب شده باشد، صندلی به صورت صحیح بالا و پایین نمی رود. یا این که اگر صندلی تان به خوبی حرکت نکند، مشکل از چرخ های آن است.

باید بدانید که مشکلات مربوط به تنظیم ارتفاع؛ به اهرم و جک مربوط می شوند. مشکلات مربوط به چرخش نیز به چرخ ها و پایه آن ها در قسمت پایین صندلی مربوط هستند. همچنین مشکلات مربوط به تکان خوردن صندلی نیز مربوط به صفحه نصب بین جک و نشیمن می باشد.

اکثر مشکلات صندلی اداری از مکانیزم صندلی اداری میباشد
  • تعویض جک

ابتدا صندلی را به پهلو بگذارید و اطمینان حاصل کنید که جک کاملا کشیده باشد. سپس پایه و چرخ های پایین آن را با باز کردن گیره های نگهدارنده از قسمت مرکزی زیر پایه چرخ از صندلی جدا کنید.

یک آچار لوله باز کن را به قسمت بالای جک وصل کنید و آچار را در اطراف آن محکم تکان دهید تا جک باز شود. اگر جک آسیب دیده بود و یا مشکلی داشت، باید آن را تعویض کنید این اصلا کار دشواری نیست.

تعمیر صندلی اداری در محل نیز انجام می شود اما بهتر است خودتان این کار ها را یاد بگیرید و به راحتی آن ها را انجام دهید تا در هزینه های تان هم صرفه جویی شود.

برای تعویض جک خراب، کافی است جک جدید را به جای قبلی بگذارید و آن در شکافی که در پایین نشیمن قرار دارد فشار دهید و پایه را به صندلی وصل کنید. سپس صندلی را بر گردانید و به حالت معمولی روی زمین قرار دهید و از آن مانند روز اول استفاده کنید.

  • بر طرف کردن مشکل چرخ ها

معمولا چرخ صندلی های اداری به علت آلودگی ناشی از پرز، مو و خاک گیر می کند و گاهی این گیر کردن ها موجب شکستن چرخ می شود.

برای رفع این مشکل و تعمیر صندلی کافی است از یک انبر دست و پیچ گوشتی استفاده کنید تا کثیفی ها و جرم ها را از آن بیرون بکشید و سپس ماده روان کننده را روی چرخ ها اسپری کنید تا چرخ ها کاملا روان شوند.

جیر جیر کردن صندلی ها باعث تومخی شدن در طول ساعات کاری میشود
  • بر طرف کردن مشکل صفحه نشیمن

اگر هنگام تکان خوردن بر روی صندلی دچار مشکل می شوید؛ باید صفحه نشیمن تعویض شود. یا این که اگر صفحه نشیمن خم شده بود، بهتر است آن را روی یک سطح سخت و صاف با چکش بکوبید تا مجددا صاف شود و دوباره آن را با استفاده از پیچ گوشتی و پیچ، روی پایه نصب کنید.

اما اگر صفحه نشیمن دچار شکستگی و یا حفره شده بود، باید یک قطعه جدید خریداری کنید سپس با استفاده از پیچ و مهره آن را محکم ببندید.

  • تعویض سیلندر

یکی دیگر از شایع ترین مشکلات صندلی های اداری این است که پس از مدتی آن ها نشست می کنند. اگر زمانی این اتفاق برای صندلی تان افتاد، بدانید که سیلندر آن دچار مشکل شده است.

تعمیر صندلی اداری در تهران می تواند یک گزینه مناسب برای ساکنین تهران باشد زیرا در آن جا تعمیر کاران حرفه ای، با بهترین قیمت ممکن و در سریع ترین زمان مشکل شما را حل می کنند.

سیلندر قادر به حفظ فشار برای بالا بردن صندلی است و شما نیز می توانید تنها با صرف چند دقیقه آن را تعمیر کنید. برای انجام این کار باید یک سیلندر جدید تهیه کنید و آن را جای سیلندر قدیمی بگذارید.

جک صندلی اداری هم از مشکلات رایج خرابی و تعمیر صندلی میباشد
  • تعمیر پشتی

یکی از اصلی ترین اجزای صندلی، پشتی آن است به طوری که با خراب شدن آن صندلی شما تمام ارزش ارگونومی خود را از دست خواهد داد. از این رو باید در حفظ و نگهداری آن بسیار کوشا باشید.

اغلب اوقات پشتی صندلی سست می شود، و همین امر افراد را بسیار آزار می دهد. اگر صندلی شما دچار این مشکل شد، نیازی به تعمیر به صورت حرفه ای نیست و تنها باید پیچ های آن را محکم کنید.

دقت داشته باشید؛ اگر پیچ ها بیش از حد سفت شوند به علت فشار به صدا درمی آیند و ممکن است پشتی آن شکسته شود.

همان طور که می دانید؛ امروزه به دلیل افزایش قیمت صندلی های‌ اداری برای خرید، تعمیر کردن صندلی را می توان بهترین انتخاب برای داشتن یک صندلی جدید دانست. زیرا تعمیرات صندلی اداری هزینه‌ های افراد را نسبت به خرید یک صندلی جدید بسیار کاهش می ‌دهد.

گاهی برخی افراد به هیچ عنوان دست به تعمیر نمی زنند و کار را به دست افراد تعمیر کار می سپارند، زیرا تعمیرات صندلی از معدود خدماتی است که اگر به درستی انجام شود، حتی می‌ تواند از یک صندلی نو و جدید کارایی و زیبایی بیشتری داشته باشد.

به این نکته مهم توجه داشته باشید که یکی از اصلی ترین دلایل خرابی صندلی، خرید صندلی ارزان و بی کیفیت است زیرا صندلی های بی کیفیت و غیر استاندارد در کمترین زمان ممکن کارایی خود را از دست می دهند و دیگر قابل استفاده نخواهند بود.

بهتر است افراد تا حدودی با نحوه و حرفه تعمیر آشنا شوند تا در صورت بروز مشکلات، بدون هیچ دردسری بتوانند آن ها را تعمیر کنند. این کار علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، موجب می شود خیال تان بابت نحوه تعمیرات راحت باشد.

Ali Yousefiha وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما