منوی دسته بندی

بازسازی و تعویض جک صندلی اداری در محل

درآوردن جک از مکانیزم صندلی اداری

اغلب صندلی های اداری طوری طراحی شده اند که برای استفاده های طولانی مدت مفید باشند یعنی در استفاده هایی که به مدت طولانی است کمترین خستگی را از خود به جا بگذارد. صندلی های اداری، دارای قطعاتی ساده می باشند و در صورت خرابی می توانید خودتان اقدام به تعمیر صندلی کنید. جک صندلی اداری قطعه ای است که معمولا از قسمت پایین پایه صندلی برروی آن نصب می ‌شود و نشیمن گاه صندلی از سمت پایین (مکانیزم) به آن متصل است. از جک صندلی برای تنظیم ارتفاع صندلی استفاده می شود و به کمک آن می ‌توانید ارتفاع صندلی را هر اندازه ای که بخواهید، تنظیم کنید.

تعویض جک صندلی اداری در محل

جک های صندلی در اندازه ها و مدل های مختلف تولید می شوند و درون آن ها از قطعه ای به‌ نام جک هیدرولیک استفاده می ‌شود. اگر جک صندلی تان خراب شد اصلا نگران نباشید زیرا تعمیر جک صندلی اداری بسیار راحت و آسان است و شما می‌ توانید با تعمیر آن به میزان زیادی در هزینه ها صرفه جویی کنید. همچنین تعمیر این قطعه جزء، تعمیرات صندلی اداری در محل می باشد و اگر خودتان موفق به تعمیر کردن آن نشدید می توانید از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

مراحل تعمیر جک صندلی اداری

  1. در ابتدا یک چکش آهنی، جک جدید، اسپری wd40.
  2. سپس صندلی را رو به هوا جوری که پایه ها رو به هوا باشد تا تسلط کامل بر روی آن داشته باشید و به‌ آسانی و بدون هیچ درد سری بتوانید قطعات و پایه های آن را از یک دیگر جدا کنید.
  3. برای جدا کردن پایه ها از یک دیگر، با استفاده از چکش آهنی چندین بار به آرامی به پایه های آن ضربه وارد کنید جایی که پوسته جک وارد پایه شده و آن ها را جدا کنید.
  4. سپس به بررسی کردن بخش‌ های مختلف از پایه و جک صندلی بپردازید. معمولا هنگام بررسی باید به دنبال نشانه ‌هایی از پوسیده شدن یا شکستگی قطعات باشید. اگر جک آسیب دیده بود آن را جدا کنید.
جک باعث تنظیم ارتفاع صندلی میشود
  • برای تعمیر جک صندلی گردان سپس جایی که جک داخل مکانیزم رفته را اسپری کرده و سپس با ضربات چکش به دور مکانیزم جک را درآورده.
  • وقتی که جک جدا شد باید یک جک جدید بخرید و با دقت آن را در پایه صندلی و مکانیزم جای دهید.

چگونه متوجه شویم که جک صندلی خراب شده است؟

سوالی که ممکن است در ذهن برخی از کاربران شکل بگیرد این است که چگونه متوجه خرابی جک شویم و برای تعمیر جک صندلی اداری اقدام نماییم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که خرابی جک دارای نشانه هایی است که با توجه به آن ها به راحتی می توان به خرابی جک پی برد. از جمله این نشانه ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • اولین و بارز ترین نشانه خرابی جک عدم بالا و پایین شدن صندلی و کار نکردن جک است.
  • در صورتی که جک همانند قبل نرم نباشد و سفت شود به طوری عملیات بالا و پایین رفتن را به خوبی انجام ندهد از دیگر نشانه های خرابی جک است.
  • مناسب نبودن ارتفاع جک صندلی نیز می تواند موجب شود که شما تصمیم به تعویض جک بگیرید. در واقع در مواردی که شما به ارتفاع بیشتری نیاز دارید باید برای خرید جکی با ارتفاع بیشتر اقدام نمایید.

از آن جایی که آموزش تعویض جک را به شما یاد دادیم با آموزش ویدیویی حالا با نشانه های خرابی جک شما را آگاه می کنیم تا اگر نیاز به تعویض داشته باشد آن را تعویض کنید. از آن جایی که سالم بودن جک های این نوع صندلی ها بسیارحائز اهمیت است و نقش حیاتی در راحتی افراد ایفا می کند، همواره باید از سلامت آن اطمینان حاصل کرد. در صورت عدم توجه، خرابی ها می توانند بیشتر شوند و خرج های مضاعف به بار بیاورند و منجر به تعویض جک صندلی شوند.

از نشانه هایی که می توانند مراحل اول خرابی جک ها باشند و باید به سرعت پی گیری شوند عبارت اند از:

1. خالی شدن گاز: اگر در هنگام استفاده از صندلی احساس کردید که صندلی به تدریج به پایین می رود، این مشکل را جدی بگیرید. در این صورت گاز نیتروژن واقع در درون پیستون خالی می شود و جک نمی تواند حالت اولیه خود را حفظ کند و با تحمیل وزن بر روی آن، صندلی به سمت پایین حرکت می کند. در این حالت تعمیر جک صندلی اداری، امکان پذیر نیست و باید تعویض شود.

2. گشادی قسمت انتهایی جک: اگر این مشکل برای صندلی شما پیش بیاید و صندلی لق می زند و ثابت درجای خود باقی نمی ماند. اگر به این مشکل بی توجهی شود، مکانیزم جک آسیب می بیند و نمی تواند به درستی وظایف خود را انجام دهد که شما مجبور به تعویض پوسته جک و در مواردی تعویض پایه نیز منجر می شود.

3. خرده شدن واشر و بلبرینگ داخلی: اگر این اتفاق نیز برای جک صندلی های اداری پیش بیاید، شما با لق زدن صندلی مواجه خواهید شد اما شدت آن از حالت دوم کمتر خواهد بود. در این صورت تعمیر صندلی اداری صورت می گیرد و تعمیرکار با تعویض واشر و یا بلبرینگ می تواند جک را تعمیر کند.

دقت داشته باشید که در تعویض جک یا قطعات دیگر صندلی قطعه اصلی و دارای گارانتی به شما داده شود و از شرکت تعمیر صندلی اداری و تعمیرکار مورد اطمینان استفاده کنید.

جک صندلی اداری از مهم ترین قطعات صندلی اداری میباشد

نکات مهم در خصوص جک صندلی دارای

  • اگر تعمیر کردن جک صندلی را به دست یک تعمیر کار سپردید، حتما از آن شخص درخواست کنید برای جک صندلی ضمانت به شما بدهد تا در صورت وجود مشکل آن را دوباره تعمیر یا تعویض کنند.
  • بهتر است قیمت انواع جک صندلی اداری را یک دیگر مقایسه کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. همچنین این مورد را هم در نظر بگیرید که پرداخت هزینه بالا برای جک، تضمین کننده کیفیت بالای آن نیست و باید برند آن را بشناسید و از شرکت مورد اطمینان جک را خریداری کنید.
  • هنگام خرید جک صندلی برند تایوان، توجه داشته باشید که جک های بی کیفیت تقلبی و چینی را به شما به عنوان جک تایوانی نفروشند.
  • اندازه های جک با یک دیگر متفاوت هستند؛ بلندترین جک ۲۷ سانتی متر می‌ باشد و یکی دیگر از جک ها که نسبت به بقیه کاربرد بیشتری دارند، 21 سانتی متر است که برای صندلی اپن استفاده می شود و برای صندلی اداری از 8و10و12 سانت استفاده می شود.
  • در هنگام خرید صندلی اداری توجه کنید که از جک استاندارد برای آن استفاده شده باشد تا به مرور زمان دیگر خراب نشوند و نیازی بر تعمیر جک صندلی گردان نباشد.
  • همان طور که گفته شد؛ به دلیل استفاده روزانه برای مدت زمان طولانی ممکن است صندلی شما دچار آسیب‌ هایی شود که با چند تعمیر ساده دوباره قابل استفاده می ‌شود اما نکته مهمی که در این باره وجود دارد، این است که از تعمیر کاران کار بلد کمک بگیرید تا آسیب بیشتری به صندلی اداری وارد نشود.
در هنگام خرید صندلی باید صندلی استاندارد انتخاب کنید

علائم خرابی حاد جک صندلی اداری

  • بزرگ شدن قسمت انتهایی پوسته جک

در هنگام گشاد شدن قسمت آخر پوسته جک ممکن است صندلی تان لق بزند و همین نشانه خرابی حاد آن می باشد و شما باید در سریعا ترین زمان ممکن قیمت انواع جک صندلی اداری را بررسی کنید و آن را تعمیر کنید.

  • خالی شدن گاز

یکی دیگر از نشانه های خرابی جک صندلی اداری، خالی شدن گاز نیتروژن داخل آن می باشد. در هنگام رخ دادن این اتفاق، صندلی پس از مدتی خود به ‌خود پایین می رود و نشست می کند. توجه داشته باشید در صورت اتفاق افتادن این مشکل جک به هیچ‌ عنوان قابل تعمیر نیست و حتما، باید جک آن عوض شود.

  • خرد شدن واشر داخلی
انواع جک صندلی اداری و قیمت آن ها

در هنگام رخ دادن این مشکل نیز صندلی لق می زند و با تعویض پوسته یا اجزای داخلی آن می توانید جک را تعمیر کنید.

با توجه به قیمت انواع جک صندلی اداری می توان گفت که تعمیر یا تعویض کردن جک خیلی به صرفه تر از خرید صندلی جدید است. جک صندلی عمده‌ ترین تفاوت بین صندلی اداری و سایر صندلی‌ ها می باشد. مکانیزم هایی مانند چرخش ۳۶۰ درجه آن، بالا و پایین شدن یا تنظیم ارتفاع صندلی با استفاده از جک صورت می گیرند. جک‌ های صندلی اصولا به صورت وکیوم هستند و گاز موجود در آن ‌ها با فشار وزن بدن متراکم شده است و وقتی دسته جک را نگه دارید، صندلی در پایین ‌ترین نقطه خود قرار می ‌گیرد. همچنین با برداشتن فشار، میله میانی با فشار گاز به بیرون هدایت می شود و صندلی به حالت قبل خود بر می گردد. قیمت انواع جک صندلی اداری بستگی به جنس، نوع و کیفیت آن دارد و بهتر است برای استفاده بیشتر بهترین جنس را خریداری کنید.

روش تشخیص جک های اصلی از تقلبی

در هنگام خرید جک صندلی اداری باید دقت نمود که یک جک استاندارد و اصل را تهیه کرد تا طول عمر بیشتری داشته باشد و بلافاصله صندلی نیاز به تعمیر مجدد پیدا نکند. برای این منظور باید بتوان جک های اصلی را از تقلبی تشخیص داد.از جمله روش های تشخیص جک های اصلی از تقلبی می توان به موارد زیر اشاره نمود تا به دردسر تعویض و تعمیرکار متخصص پیدا کردن نیوفتید.

  • اولین نکته توجه به جنس فلزی است که در ساخت جک مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین حتما بررسی کنید که در جک چه آلیاژفلزی وجود دارد که البته تشخیص این مورد برای افرادی که در این حوزه فعالیت ندارند کمی سخت است.
  • بهترین جک جایگزین جکی است که دقیقا مشابه جک اولیه صندلی شما باشد. از این رو بهتر است که در هنگام خرید جک، جک معیوب اولیه را به همراه داشته باشید. معمولا هر یک از جک های موجود در بازاردارای نوشته ای هستند که حاوی اطلاعات ضروری در مورد جک می باشد پیشنهاد می شود از همان برند قبلی جک صندلی خود استفاده کنید.
  • برای خرید یک جک استادارد و با ضمانت بهتر است به مراکز خرید و فروشگاه های معتبر ارائه دهنده ملزومات صندلی مراجعه کنید. زیرا این فروشگاه ها معمولا محصولات خود را با گارانتی و همچنین تضمین کیفیت ارائه می دهند، از این رو می توانید از اصل بودن جک صندلی اطمینان حاصل نمایید.

نکاتی برای استفاده صحیح و نگهداری درست جک صندلی

تعمیر صندلی و جک صندلی از مهم ترین بخش تعمیرات صندلی و بیشترین خرابی به حساب می آید اما چگونه می توانیم عمر آن را بیشتر کنیم و مدت طولانی تری از آن بهره ببریم چند نکته برای شما در این مطلب گفته می شود

  • خودتان را روی صندلی پرت نکنید
  • به طور ناگهانی و با سرعت زیاد روی صندلی ننشینید
  • مدت طولانی نشستن روی صندلی عمر جک را کوتاه می کند بهتر است هر 2 ساعت یه استراحتی به صندلی بدهید
  • روی صندلی نخوابید (مخصوص نگهبانان)
  • هر چند وقت یکبار ارتفاع جک را زیاد و کم کنید تا گاز در جک جریان پیدا کند
  • هنگامی که روی صندلی نشستید برای برداشتن چیزی از کشوی میز صندلی را به این طرف و آن طرف نکشید این کار باعث آسیب به مکانیزم و جک صندلی می شود

جک صندلی بیشترین خرابی را در تعمیرات دارد ولی می توان با نکات بالا از خرابی زود هنگام آن جلوگیری کرد ولی این نکته را در نظر داشته باشید که طول عمر جک صندلی شما بستگی به نوع و برند جک استفاده شده در صندلی شما هم بستگی دارد و اگر از جک های آلمانی استفاده شده باشد راحت برای شما بدون ذره ای مشکل تا 5 سال کار خواهد کرد و جک های تایوانی که در بازار موجود هست و یک لول از آلمانی پایین تر هست هم به خوبی برای شما کار می کنند اما…

همیشه پای چین در میان است، این طور نیست که بگوییم همه ی کالا های چینی به درد نخور هستند جک صندلی های چینی درجه 1 و 2 و 3 در بازار ایران موجود هست اما سودجویان حوزه تعمیر صندلی برای سود بیشتر از جک درجه 3 استفاده می کنند تا سود بیشتری ببرند و شما متوجه این ماجرا نمی شوید.

جمع بندی مطالب بالا باید به شما بگوییم که تعویض جک صندلی را به متخصصان این حوزه بسپارید و به تعمیر کار که برای شرکتی معتبر کار می کند بسپارید تا هم از تعویض صحیح و به موقع جک خیالتان راحت باشد هم از برند جکی که استفاده می کنند و گارانتی معتبری که به شما می دهند.

Ali Yousefiha وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما